luni, 16 septembrie 2024

Călugărul din vechiul schit

 


Călugărul din vechiul schit - Traian Demetrescu
Călugărul din vechiul schit
O zi la el ne-a găzduit
Și de-ale lumii mi-a vorbit
Iar cînd să plec, l-am întrebat:
„Ce soartă rea te-a îndrumat
Să cați un loc printre sihaștrii?”
El mi-a răspuns: „Doi ochi albaștri!”
Călugărul din vechiul schit
De-un dor ascuns a-nebunit,
Atunci tovarășii lui buni
Într-un ospiciu l-au lăsat.
L-am revăzut, l-am întrebat:
„Ce te-a adus printre nebuni?
Eu te știam printre sihaștri”
El mi-a răspuns: „Doi ochi albaștri!”
Călugărul din vechiul schit
De-acelaşi dor a şi murit
Iar la mormânt, printre sihaştri
Plângeau amar doi ochi albaştri.
Traian Demetrescu, pe numele său complet Traian Rafael Radu Demetrescu, cu pseudonimul literar Tradem, care semna ocazional și Traian Demetrescu-Tradem) (n. 3 noiembrie 1866, Craiova - d. 17 aprilie 1896, București) a fost un poet pre-simbolist.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

NOTĂ: Blogul NU răspunde pentru articolele publicate, opiniile postate la rubrica Comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine, integral, autorului articolului, comentariului.