miercuri, 11 septembrie 2024

BOALA – MARIN SORESCU

 

BOALA – MARIN SORESCU

Doctore, simt ceva mortal
Aici, în regiunea ființei mele
Mă dor toate organele,
Ziua mă doare soarele
Iar noaptea luna și stelele.
Mi s-a pus un junghi în norul de pe cer
Pe care până atunci nici nu-l observasem
Și mă trezesc în fiecare dimineață
Cu o senzație de iarnă.
Degeaba am luat tot felul de medicamente
Am urât și am iubit, am învățat să citesc
Și chiar am citit niște cărți
Am vorbit cu oamenii și m-am gândit,
Am fost bun și-am fost frumos…
Toate acestea n-au avut nici un efect, doctore
Și-am cheltuit pe ele o groază de ani.
Cred că m-am îmbolnăvit de moarte
Într-o zi
Câd m-am născut.
La maladie
Marin Sorescu
( trad. Nicolae Mușa)
Docteur, je ressens quelque chose de mortel
Ici, dans la region de mon être
Tous mes organes me font mal,
Le soleil me fait mal le jour
Et la lune et les étoiles la nuit.
J'ai une douleur lancinante , cachée dans le nuage du ciel
Que je n'avais même pas remarqué jusque-là
Et je me réveille chaque matin
Avec une sensation d'hiver.
En vain j'ai pris toutes sortes de médicaments,
J'ai haï et j'ai aimé, j'ai appris à lire
Et j'ai même lu quelques livres
J'ai parlé aux gens et j'ai réfléchi
J'ai été beau et j'ai été sage.
Tout cela n'a eu aucun effet, docteur
Et j'ai dépensé un certain nombre d'années.
Je pense que je suis tombé malade
un jour quand je suis né.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

NOTĂ: Blogul NU răspunde pentru articolele publicate, opiniile postate la rubrica Comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine, integral, autorului articolului, comentariului.