vineri, 27 octombrie 2023

Ion Pribeagu : În țara mea

 In tara mea

În țara mea sunt văi și munţi şi flori,
Şi diamante,
Şi sunt sticleți atât de multi în capete savante !....
Poeții ritmului sărac slăvesc albastrul zării,
Și crește-atât de mult spanac pe lanurile ţării.
În țara mea sunt tei şi plopi, Şi zarea-i diafană,
Și-n țara mea jandarmi și popi iau lefuri de pomană; Și-n țara mea sunt flori de mirt,
Principiu sau idee,
Sunt vorbe de păstrat în spirt, expuse prin muzee.
Din larg de crânguri vin zefiri şi tuturor dau veste
Că-n țara mea sunt trandafiri şi fete
Ca-n poveste, Idile nasc şi se desfac subt luminis de lună, În țara mea onoarea-i fleac și dragostea
Minciună.
Și-n țara mea sunt mulți părinți ce plâng morminte.. Multe...
Şi pribegesc scrâşniri din dinți ...
Dar cine să le-asculte,
Când e minciuna pe amvon și nedreptatea-i lege,
Când guvernanții-s de carton Şi nepăsarea Rege?
Ion Pribeagu
Toate reacţiile:
Vasile Simion şi alţi 7

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

NOTĂ: Blogul NU răspunde pentru articolele publicate, opiniile postate la rubrica Comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine, integral, autorului articolului, comentariului.