marți, 2 iulie 2024

MITICII

 

autor Marian ILIE 

Stiți bine, doar, eu nu sunt un Mitică
Mă dau, din când în când ca pamfletist
Țin să-i transmit confratelui Costică
Felicitări - și fără să insist

Menționez că scumpa noastră țară
S-a populat acum de derbedei
Șpăgari, vânduți, inculți din cale-afară
- Fii Doamne, bun și scapă-ne de ei!

MITICII
autor Costel MARIN, 28 Iun. 2024, Bucuresci

Ne-au dispărut, o, Doamne, și "Miticii",
Prin București, pe unde te mai duci,
La modă sunt limbuții și pelticii
De parcă urbea-i pusă pe butuci!...
Și dacă treci oleacă mai devale
Cu-al lor umor de mâțe prinse-n ploaie
De-ar mai trăi "monșer Caragiale"
Ce le-ar mai trage-o mamă de bătaie!...
Am fost cândva o țară de "Mitici"?
Dâmbovițeni cu aer de Paris?
Noi eram mari și-atunci când eram mici
Ne permiteam s-avem măcar un vis!...
Aveam poeți ce se-nălțau la stele
Și nimeni, Doamne, nu era ursuz
Ar fi cântat "Enescu", bre, "manele"?
Aveam și pe "Păcală" și "Urmuz"!..
Popor mitic, deștept, "mișto", profund,
Moșit de "Eminescu" și "Coșbuc"
Ștergi astăzi babele din "Occident" la fund
Trăind doar din cerșeală și ciubuc!...
Precum un cabotin de mahala
Fiindcă mai am încă un bob zabavă
Să v-amintesc amici de "Pristanda"?
Când voi votați să vă aflați în treabă?...
Vai, unde sunteți, dragii mei, "Mitici"?...
Și voi cadâne, grații de "Dudești"?
Să ne-mbătăm cu bere și cu mici
Și sa dansăm pe ritmuri țigănești?...
Morala:
Și fiindcă tot ce cade se și strică
Mi-a spus ieri un amic la telefon
"Știi, prea stimabile, dragă Costică:
Ce tot mă strigi " Mitică"? Eu sunt "Gion"!"...
Rezon!
Refren
Ne-au dispărut, o, Doamne, și " Miticii"
Pe unde mergi, la deal sau la apus
La modă-s politrucii și pelticii
De parcă țara e cu curu-n sus!...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

NOTĂ: Blogul NU răspunde pentru articolele publicate, opiniile postate la rubrica Comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine, integral, autorului articolului, comentariului.