luni, 23 august 2021

BUZĂU, 2021 - DESPLETITE AMINTIRI ȘI GÂNDURI DEZBRĂCATE -

 

A fost ca o pagină de poveste. O poveste adevărată trăită cu emoții, în urmă cu 50 de ani când ajungeam pentru prima oară în orașul Buzău, scăldat în toamnă arămie, sub acordurile Festivalului Național de Muzică ușoară ”Toamna buzoiană”. Era primul festival de asemenea anvergură la care participam, era prima oară când plecam de acasă, ducându-mi cântecul și harul dat de Dumnezeu pe scenele muzicale.
Am obținut, atunci, premiul II, locul I fiind câștigat de renumita Dida Drăgan, venită cu alai, de la București, însoțită de Mircea Drăgan, pianist, compozitor, șeful formației Romanticii, care se bucura de mare succes, la acele vremuri.


Am revenit la Buzău, în urmă cu trei ani, pentru a-mi aniversa ziua de naștere, cu un dor imens de anii tinereții, în toamna argintie pe la tâmple. Centru Cultural Alexandru Marghiloman a găzduit acea întâlnire de suflet, lansarea cărții mele ”Când Dumnezeu te mângâie ” prezentată de dragul prieten Marin Ifrim, fie-i țărâna ușoară.
20 august, 2021 - întâmpinată cu flori, covrigei calzi, alune, sucuri, zâmbete și oameni cu suflete deschise întru armonie și frumos. Veniseră, în număr neașteptat de mare, înfruntând căldura miezului zilei, să retrăim amintiri dragi, ca o descătușare. Au urmat îmbrățișări, lacrimile mele de bucurie și recunoștință, mulțumirile mele, tuturor, pentru efortul regăsirii.
Copleșită de amabilitatea domnului Sorin Burlacu, directorul Bibliotecii Județene V. Voiculescu, am început să depăn amintiri.
Marin Ifrim, membru de onoare al grupului Univers XXL, a jurizat două ediții ale concursului Trofeul Univers Românesc XXL. Manea Agheană, talentat cantautor mi-a cântat Mulți ani trăiască, în urmă cu trei ani când poposeam, alături de Marin Ifrim și Marian Ilie, și pe melagurile orașului Rm Sărat, pentru lansarea cărții ” Când Dumnezeu te mângâie ” Nume binecunoscute buzoienilor și nu numai, amintindu-le, au stârnit lacrimi în sufletele celor prezenți.
I-am comemorat, cu glasul sugrumat de emoție. Scriitori locali, personalități marcante ale orașului, mi-au oferit cărțile de poezie publicate, iar eu, bucuroasă, am împărțit, fiecăruia, antologia Caleidoscop Univers Românesc XXL- ANIVERSAR.


Onorataă de prezența domnițelor Elena Capatina, Roxana Mihaela Constantinescu, Marilena Răghinaru, am primit un braț de cărți, reviste, fotografii ale scriitorilor, artiștilor buzoieni George Gomoescu, Ecaterina Chifu, Dumitru Negoiță, Cornel Diaconu, Smarandache Agheană, și nu în ultimul rând, două cărți valoroase ”Instrumentul sufletului” și ”Sărbătorile Mariei” semnate Elena Capatina.
Viorel Dodan și domnița Mirela Grigore și-au primit premiile obținute la cea de-a V-a ediție Trofeul Univers Românesc XXL, distinsul colaborator și prieten, Corin Bianu, membru al Juriului, a amintit marile nume ale scriitorilor buzoieni care au marcat Literatura română, Marian Ilie, cel care mi l-a prezentat pe Marin Ifrim, a citit din creația acestuia, dl director Sorin Burlacu, de asemenea, bun prieten al celor doi plecați prematur dintre noi, a reamintit personalitățile acestora.
Nu știm ce ne mai așteaptă, dacă voi mai ajunge pe meleagurile buzoiene. Vă port în suflet amintirea dragă, mulțumindu-vă pentru ospitalitate, bucuria revederii dincolo de impedimentele momentului. Fiți binecuvântați.
Cu prețuire, admirație și deosebit respect, Elena Toma







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

NOTĂ: Blogul NU răspunde pentru articolele publicate, opiniile postate la rubrica Comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine, integral, autorului articolului, comentariului.