marți, 3 ianuarie 2012

Elena Toma - Căsătorii fericite, amintiri, speranţe ne'mplinite, gând !


Ca un făcut, în această dimineaţă, în urma unui dialog cu un bun prieten, depănând amintiri, comentând existenţa sufletului pereche, gândul m-a purtat spre cel care, dacă ar fi trăit, 
am fi ...
sărbătorit şi noi peste 30 de ani petrecuţi în armonie, creaţie, aşa cum sufletele noastre simţeau, atunci când, întâlnindu-se, s-au îndrăgostit la prima vedere.

Cântecul " Ce vrei să faci din mine ", compozitor Horia Moculescu, pe care l-am interpretat pe scena festivalului Trofeul Amara, 1973, mi-a adus drept premiu  Trofeul Amara, şi poate, o lecţie de viaţă: dragostea basistului din formaţia lui Horia Moculescu. 
Ovidiu Romanu, student, pe atunci, la Conservator, s-a grăbit să plece dincolo de noi, chiar cu două luni înainte de a oficia căsătoria noastră. După dispariţia lui nemiloasă, prematură, viaţa mea  a fost un fiasco total. Odihnă veşnică, Ovidiu. Inima mea te plânge şi azi !
                                  
Explicabil, în însingurarea mea, zâmbetul de tristeţe care-mi marchează chipul, atunci când întâlnesc perechi rămase în taina jurământului de iubire peste ani şi ani. Şi tot gândul mă duce la cele întâmplate în ultimele două luni ale anului 2011. Am avut parte de surprize dintre cele mai plăcute. În dialogul purtat cu personalităţi ale vieţii argeşene, cu excepţia a trei cazuri, şi cu mine, patru :), am rămas "gură-cască" în faţa mărturisilor, dincolo de orice inhibiţie, ale invitaţilor mei. M-au purtat pe aripa amintirilor sensibile, explicabilă fiind lacrima răsărită în privirea mea, nu numai o dată. Ascultam, priveam, fascinată, chipurile marcate de seninătate, emoţie, alergând cu imaginaţia printre anii trecuţi, la întrebări legate de sufletul pereche, "marea iubire", etc, etc., care, firesc, a influienţat, într-un fel sau altul, şansa, ascensiunea, progresul, succesul, cariera profesională a intervievaţilor mei. Căsătoriţi de peste 30-35 de ani, domniile lor trăiesc bucuria dragostei mărturisită public, şi azi.


 "Am aceiaşi prieteni, aceeaşi nevastă, de peste 38 de ani. Nevasta este singurul meu viciu. Restul sunt simple plăceri."
Gigi Văsâi, Preşedinte Grup de Firme         GIREXIM.




Magdalena Ioan, profesor pian, dirijor corul Clasic din Piteşti, laureată în festivaluri naţionale şi internaţionale, cu tristeţe în glas, mi-a mărturisit că nu a fost înţeleasă, în cariera profesională... şi a divorţat. Pe drumul succesului a mers singură, unica raţiune de a fi : muzica şi cei doi copii.



"Am întâlnit-o pe soţia mea, în urmă cu peste 35 de ani. Tineri fiind, ne-am cunoscut la căminul cultural, cu ocazia balului de sâmbăta, aşa cum se obişnuia pe atunci, la sat.  Şi azi, ne leagă aceeaşi dragoste "
Constantin Nicolescu - Preşedinte Consiliul Judeţean Argeş. 


" Şi azi, după mai bine de 39 de ani, am o căsnicie fericită alături de soţia mea. Ne-am îndrăgostit la prima vedere."
- Ion Pantilie, Prof. Univ. Preş. Uniunea Artiştilor Plastici, Argeş.



 

Am o relaţie foarte frumoasă cu soţia mea, de peste 30 de ani, deşi am divorţat. Avem şi nepoţică şi suntem foarte buni prieteni. - Nicolae Bănică - 
Prof. Univ. Dr. Cancelar Universitatea Piteşti.




" Povestea de dragoste, în viaţa mea, a încetat, de puţin timp, odată cu plecarea dintre noi a soţiei mele. Dumnezeu s-o odihnească ! Dar ne-a legat o relaţie de dragoste, de peste 30 de ani, care a stârnit invidia multora. " 
- Gheorghe Davidescu - Prefect de Argeş


 *****************************

De ce nu am reuşit şi eu asemenea performanţă ? 
Păi, cine ar mai fi scris, acum, despre "gură-cască" ? 

" Iubeşti pe cineva atunci când ai ajuns să vrei să-i dai ceea ce ai mai bun şi hotărăşti să i te dai pe tine însuţi", spunea Octavian Paler, cândva ! 
- Ce vină am eu că nimeni nu vrea, nu simte să mi se dea ? Întreb şi eu, aşa :)
Nunta de platină, doresc tuturor căsniciilor. Răspund, cu plăcere, invitaţiei la petrecere. 
Mulţumesc, anticipat ! La mulţi ani ! Cu admiraţie, Elena Toma 
                                                                             



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

NOTĂ: Blogul NU răspunde pentru articolele publicate, opiniile postate la rubrica Comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine, integral, autorului articolului, comentariului.