„Va rataciti nestiind scripturile, nici puterea lui Dumnezeu” – Iisus (Evanghelia dupa Matei 22:9) - foto David şi Goliat
Evreii reprezinta probabil poporul celebru din istoria omenirii. Daca nu pentru fapte vitejesti, macar pentru raspândirea istoriei lor prin intermediul Bibliei.
Conform acesteia, urmasii lui Avraam s-au stabilit întâi în Canaan, apoi s-au mutat în Egipt, unde s-au înmultit în mod considerabil. Fiind transformati de egipteni în sclavi, au plecat spre Canaan, condusi de Moise.
Dar oare aceasta
istorie este în întregime adevarata ? O parte din ea, mai ales
începutul, a ajuns la noi prin intermediul Bibliei. O putem considera o
certitudine doar pentru ca este scrisa în “cartea sfânta”? Sau avem
nevoie si de alte dovezi, cum ar fi de exemplu descoperirile arheologice
? Este oare Biblia într-adevar cuvântul lui Dumnezeu ?
Adevarata
istorie a poporului evreu este diferita de ceea ce stim astazi. O mâna
de sumerieni, în frunte cu Avraam, si-au parasit patria la porunca
zeului lor, devenind nomazi. Dupa ce s-au plimbat prin Mesopotamia,
Canaan si Egipt, s-au hotarât sa se stabileasca în Canaan, unde au trait
alaturi de localnici. Dupa aparitia în regiune a hicsosilor în jurul
anului 1550 î.Hr. urmasii lui Avraam s-au îndreptat catre Egipt, acolo
unde unul dintre ei (Iosif) devenise vizir. S-au stabilit la marginea
Egiptului, în Delta Nilului, în Avaris, fosta capitala a hicsosilor.
Fiica lui Iosif (numit Yuya de catre egipteni), Tiye, s-a casatorit cu
faraonul Amenhotep al III-lea prin 1337 î.Hr., devenind marea regina a
Egiptului. Fiul lor, Akhenaton (numit Moise de catre adeptii sai), a
scos din Egipt israelitii alaturi de adeptii sai egipteni. În desertul
Sinai s-au amestecat cu triburile de madianiti, cu totii pornind spre
Canaan. Acolo au sosit pe cale pasnica, amestecându-se cu populatia
locala. Nu au fost niciodata o mare putere, Canaanul acelor vremuri
fiind un teritoriu sarac, compus din mici orase si sate. În cazul în
care au existat, “marii” regi evrei David si Solomon nu au fost decât
capetenii ale câtorva sute de oameni. Nu aveau nici o religie stabila,
adoptând zeitatile locurilor prin care au ratacit în perioada în care
erau nomazi. Dupa ocupatia babiloniana evreii au fost deportati în
Babilon, unul dintre cele mai dezvoltate orase din acea epoca. Mai mult
ca sigur au fost impresionati atât de cultura babiloniana, cât si de
religia acestora foarte bine organizata. Întorsi în Ierusalim, o mâna de
preoti, în frunte cu Ezdra, au hotarât sa aplice ceea ce au vazut în
Babilon, mai ales din punct de vedere religios. Adica sa aiba o religie
bine pusa la punct, întocmai ca babilonienii.
Preotii lui
Ezdra au adoptat calendarul lunar babilonian, lucru care se observa si
astazi: lunile anului evreiesc au aceleasi denumiri ca ale
babilonienilor antici. Au organizat preotimea dupa modelul babilonian.
Probabil profund impresionati de templul lui Marduk din Babilon, au
construit templul lui Yahweh dupa acelasi model. Ba chiar l-au adoptat
pe Marduk ca zeitate suprema, renuntând la vechea lor divinitate. Cum
orice religie bine organizata avea, pe lânga temple si preotime, scrieri
sfinte, preotii lui Ezdra s-au pus pe treaba. Si-au creat propria
mitologie, copiind parti din religia canaanita, babiloniana dar si
persana, a lui Zoroastru. Cei întorsi din Egipt au completat cu parti
din religia egipteana. Odata stabilite în mare povestile care sa
completeze noua religie, preotii evrei le-au asternut în scris. În final
s-au ales cele mai reprezentative scrieri care s-au compilat si
completat, rezultând “sfintele” scripturi ce formeaza astazi Vechiul
Testament. Ce dovezi sunt care sa sprijine ipoteza ca Vechiul Testament e
format din legende babiloniene si egiptene ? Haideti sa enumeram câteva
dintre ele:
– Cele sapte
zile ale Genezei (sase în care Dumnezeu a creat lumea si una în care s-a
odihnit) corespund celor sapte tablite de lut pe care a fost scris Enuma Elis, mitul babilonian al Creatiei. Varianta scrisa a Enumei Elis dateaza din Epoca de Bronz. Evreii au avut acces la acest mit în timpul robiei din Babilon.
– Gradina
Edenului se afla în Mesopotamia. Adica exact în locul în care traiau
zeii mesopotamieni, conform legendelor acestora. Numele eden provine din cuvântul sumerian edin („casa zeilor”), ce a devenit edinu („stepa” sau „câmpie”) pentru babilonieni.
– Pomul cunoasterii din Gradina Edenului, din care au mâncat Adam si Eva, nu este
un concept ebraic. Într-un mit sumerian, zeita Inanna i-a cerut
fratelui sau, Utu, sa o ajute sa coboare într-o zona în care care
cresteau pomi ai caror roade ar fi ajutat-o sa obtina cunoasterea
sexualitatii. Zeul soare a ajutat-o iar Inanna, dupa ce mâncat din
fructul pomului cunoasterii, a devenit zeita iubirii. De asemenea, si
pomul vietii este “împrumutat” tot de la sumerieni. Pe o tablita de lut
se pot observa Enki si primul om, Adapa, sezând la taclale în jurul
copacului vietii. Nu lipsesc nici serpii din acel peisaj care ar parea
copiat din Cartea Genezei, daca nu ar fi mai vechi cu câteva mii de ani
decât scripturile evreiesti.
– Satan din
Biblie provine din numele zeului egiptean Seth (ce mai era numit si
Setan). Daca initial era privit ca o entitate neutra, pe alocuri chiar
pozitiva, dupa întoarcerea evreilor din Babilon lucrurile s-au schimbat.
Influentati de religia persana a lui Zoroastru, unde erau delimitate
clar divinitatile benefice de cele malefice, evreii l-au transformat pe
Satan în inamicul lui Yahweh si al oamenilor.
– Povestea lui
Cain si Abel este o copie a legendei celor doi zei frati sumerieni,
Enlil si Enki. În Biblie, pastorul Abel a fost ucis de fratele sau,
agricultorul Cain. În Sumer, Enki i-a învatat pe oameni pastoritul iar
Enlil agricultura. Desi Enki a condus singur Pamântul, fratele sau l-a
ucis si i-a luat locul. Acelasi mit se întâlneste si la egipteni, unde
pastorul Osiris, primul conducator al Terrei, a fost ucis de fratele
sau, Seth, care i-a luat locul. Desi nu s-a ajuns la o traducere exacta a
numelor celor doi fii ai lui Adam si ai Evei, raspunsul se gaseste în
akkadiana. Abel înseamna „domnul apelor” (a = „apa” iar bel = „domnul”) iar Cain, „gura care acuza” (ca = „gura” iar in =
„a acuza”). Sumerianul Enki, cel care a fost ucis de fratele sau, era
zeul apelor. Babilonienii îl numeau Ea, care înseamna „casa apelor”.
Enlil era cel care acuza de multe ori în fata zeului suprem, An, atât pe
oameni, cât si pe fratele sau. Satan din Biblie, care provine din
numele zeului Seth (varianta egipteana a sumerianului Enlil), era de
asemenea un acuzator, principala sa atributie fiind cea de a aduce acuze
sufletelor ajunse la judecata din fata lui Yahweh. Revenind la Cain si
Abel, povestea în care cei doi au adus jertfe în fata lui Yahweh, iar
acesta l-a ales pe Abel, este identica cu una sumeriana în care zeita
Inanna, pentru a-si alege un sot, le-a cerut pastorului Dumuzi si
agricultorului Enkidu sa-si prezinte roadele muncii lor. Fiind încântata
mai mult de friptura decât de terci, Inanna l-a ales pe pastor.
– Numele celui
de-al treilea fiu al lui Adam si al Evei, Seth, este fara îndoiala
numele zeului egiptean al desertului si al furtunii.
– Legenda
turnului Babel este, de asemenea, copiata din Babilon. Acolo se credea
ca, în urma cu foarte mult timp, Marduk le-a cerut supusilor sai sa
ridice un turn pâna la cer. Enlil nu a fost de acord cu acest lucru si a
darâmat turnul, încurcând totodata limbile supusilor lui Marduk. Evreii
nu doar au auzit legenda turnului în timpul robiei babiloniene, ci
chiar au avut ocazia de a-l vedea. Regii Nabopalassar si Nabucodonosor
al II-lea îl reconstruisera cu putin timp în urma, la porunca zeului
Marduk. Locatia turnului biblic este aceeasi, tinutul Shinear fiind
Sumerul.
– Potopul din
Biblie este o copie a mitului Potopului din Mesopotamia. În Epopeea lui
Ghilgames, o scriere akkadiana formata din mai multe legende si poeme
sumeriene, Utnapistim este pamânteanul care, sfatuit de Enki, si-a
construit o arca în care a adus câte o pereche din fiecare animal. Dupa
Potop, el si familia sa au repopulat pamântul. Fara îndoiala ca, în
timpul robiei babiloniene, evreii au avut acces si la acest mit.
– Itinerariul
lui Avraam din Ur pâna în Canaan este în realitate al hicsosilor.
Conform Bibliei, Avraam a plecat din Sumer în Canaan. De acolo, în
Egipt. Apoi în peninsula Sinai si înapoi în Canaan. Hicsosii au venit
din Sumer în Canaan, unde au stat o perioada pâna când s-au îndreptat
catre Egipt. Au cucerit nordul Egiptului si l-au condus timp de
aproximativ o suta de ani. Dupa ce au fost goniti de alianta printilor
tebani, hicsosii au plecat catre Canaan, bineînteles prin peninsula
Sinai.
– Moise nu a
fost evreu, asa cum sustine Biblia, ci egiptean. În Biblie se spune ca
fiica faraonului, când a gasit copilul printre trestii, i-a pus numele
Moise (Mose în ebraica) deoarece, a spus ea „din apa l-am scos“.
Însa el ar fi trebuit sa fie numit Mosui („cel care a fost scos”), nu
Mose. În plus, daca a fost adoptat de catre o egipteanca si a fost
crescut ca un print egiptean, era firesc sa fi primit un nume egiptean,
nicidecum unul ebraic. Mai ales deoarece sunt mici sansele ca o printesa
egipteana sa stie ebraica. Asa cum a observat si Freud, numele Mose nu
provine din ebraica, ci din cuvântul egiptean mos, care înseamna copil.
Evreii ascund însa originea egipteana a celui mai important
reprezentant al religiei lor, lucru remarcat si de parintele
psihanalizei, Sigmund Freud.
– Este
binecunoscuta povestea biblica în care Moise este lasat de mama sa
într-un cosulet pe Nil, fiind salvat de fiica faraonului. În
autobiografia regelui akkadian Sargon cel Mare (cca. 2270 – 2215 î.Hr.),
acesta sustine ca mama sa era mare preoteasa în orasul Azupiranu, în
timp ce tatal lui ramâne necunoscut. Dupa ce l-a nascut pe Sargon în
secret, l-a asezat într-un cos de papura uns cu bitum si i-a dat drumul
pe fluviul Eufrat, pentru a evita uciderea lui. A fost gasit de Akki,
gradinarul regelui, care l-a adoptat. Ulterior, Sargon va deveni amantul
zeitei Istar, care îi va acorda tronul. Pentru ca Sargon a trait cu
mult timp înainte de Moise, este evident faptul ca povestea biblica este
un plagiat al celei akkadiene, asa cum sublinia si Freud. Israelitii au
aflat povestea nasterii lui Sargon în timpul exilului în Babilon. Iar
când s-au întors în Ierusalim si au început sa-si scrie textele sacre,
au inclus acea parte în legenda lui Moise. Pâna si faptul ca în Biblie
ni se spune doar numele mamei lui Moise, în timp ce tatal ramâne
necunoscut, este identic cu faptul ca doar mama lui Sargon era
cunoscuta, în timp ce tatal lui nu. E posibil totusi ca ambele variante,
a lui Sargon si a lui Moise, sa fie copii ale unui mit egiptean mult
mai vechi. Dupa ce l-a nascut pe Horus, adevaratul mostenitor al
tronului, zeita Isis l-a ascuns între trestiile de pe malul Nilului,
pentru a nu fi gasit de catre faraonul uzurpator Seth. Seth, unchiul lui
Horus si fratele lui Isis, îl omorâse pe Osiris si îi luase tronul.
Auzind ca Osiris are un mostenitor, fara îndoiala ca ar fi încercat sa
îl ucida si pe acela. Asadar, zeita si-a crescut fiul pe ascuns, pâna
când acesta a ajuns destul de mare pentru a-si cere drepturile. Mama lui
Horus, Isis, a fost ajutata sa creasca copilul de catre sora ei,
Nephtys, sotia faraonului Seth, la fel cum sotia faraonului biblic a
fost ajutata de mama copilului sa-l creasca pe Moise.
– Când Moise l-a întrebat pe Yahweh care este numele lui, zeul i-a raspuns: „Ehyeh asher ehyeh”, ce s-a tradus prin „Eu sunt cel ce sunt”.
O propozitie fara sens, care probabil l-a bagat pe bietul Moise si mai
mult în ceata. Dar daca propozitia este tradusa corect, adica „Eu sunt cel numit Ea”,
afirmatia nu numai ca are sens, ci si indica identitatea dumnezeului
biblic. Ea era numele babilonian al lui Enki, zeul-sarpe sumerian. Zeul
nu i-ar fi spus lui Moise o propozitie ambigua, Tinând cont ca misiunea
acestuia era de a-i convinge pe israeliti ca a fost trimis de catre zeul
lor pentru a-i elibera. Ci, dimpotriva, si-a declinat identitatea
pentru a putea fi recunoscut. Faptul ca numele zeului era cel babilonian
demonstreaza ca evreii au aflat acest nume în timpul petrecut în
Babilon, iar povestea biblica a fost scrisa dupa întoarcerea lor în
Ierusalim.
– Cele 10 porunci ale lui Moise sunt copiate din Cartea Egipteana a Mortilor.
Fiind faraon, Moise / Akhenaton a avut acces la aceasta carte fara
îndoiala, probabil în perioada în care a fost preot la Heliopolis.
– Dupa 15 ani de
cercetari, arheologul israelian Yohanan Aharoni a concluzionat ca în
timpul lui Iosua Navi nu a fost cucerit niciun oras de catre evrei,
deoarece acele orase mentionate în Biblie nu mai existau de mult timp.
De asemenea, istoricul Mandfred Claus considera ca preluarea Canaanului
pe cale militara este o poveste inventata. Arheologul Israel Finkenstein
a constatat ca mai mult de 90% dintre cercetatori au stabilit de comun
acord ca nu a existat niciun exod din Egipt al poporului lui Israel.
Prin urmare, nici cucerirea Canaanului nu a existat . Ierihonul nu a
fost distrus de Iosua Navi, ci cu mult timp înainte, prin 1549 î.Hr. La
fel si cetatea Ai, al carei nume înseamna „gramada de ruine”. Cu toate
astea, exodul a avut loc, dar nu în modul prezentat de Biblie. În
realitate s-au folosit doua surse, ce au fost compilate într-o singura
poveste. Una reprezinta cele câteva sute de israeliti amestecati cu
egipteni si beduini madianiti, condusi de Akhenaton. A doua sursa o
reprezinta exodul hicsosilor din Egipt. Dupa ce au fost goniti de catre
printii tebani prin 1550 î.Hr., hicsosii au plecat în Canaan. Cum se
estimeaza ca zidurile Ierihonului au cazut prin 1549 î.Hr., e posibil ca
hicsosii sa fie cei care au cauzat acest lucru. De asemenea, exista
probabilitatea ca tot ei sa fi cucerit si celelalte orase canaanite.
Conform lui Manethon, hicsosii sunt cei care au construit Ierusalimul.
Evreii au atribuit micului grup al lui Akhenaton faptele hicsosilor,
rezultând astfel marele exod din Biblie.
– Circumcizia,
legamântul sacru al evreilor cu Yahweh, nu a fost inventata de Avraam.
În realitate, egiptenii practicau circumcizia de mii de ani, lucru
demonstrat atât de desenele din temple cât si de mumii. Asa cum remarca
si Freud, cel mai probabil egipteanul Moise le-a adus evreilor acest
obicei, nicidecum Avraam.
– Chivotul
Legamântului, în care Moise ar fi asezat cele 10 porunci divine, este o
copie a chivotului lui Sin (Enki), zeul babilonian al lunii. Se observa
modelul babilonian al chivotului lui Moise prin faptul ca era decorat cu
heruvimi (sfincsi), care în Mesopotamia si Egipt erau considerati
paznici ai secretelor.
– Unul dintre
epitetele dumnezeului biblic este El. Însa El era numele divinitatii
supreme în Canaan. El este forma prescurtata a lui Ellil, numele dat de
babilonieni sumerianului Enlil. Evreii l-au echivalat pe Yahweh al lor
cu El al canaanienilor pentru ca, mai târziu, sa-l înlocuiasca. Sotia
lui El era Asera. Biblia spune ca, în templul lui Solomon, regele Roboam
a adus o statuie a Aserei. Regele Esra a îndepartat-o dar Manase a
readus-o în locul ei traditional. Regele Iosua a exilat statuia din
templu, dar ea s-a întors dupa moartea regelui. Asadar, pentru
israeliti, locul Aserei era lânga Yahweh, asa cum pentru canaanieni era
lânga El. Inamicul lui El erau fratele sau, Dagon, si fiul acestuia,
Baal. În Biblie, cel mai aprig dusman al lui Yahweh era Baal, lucru
subliniat cel mai bine în competitia dintre Ilie si profetii lui Baal.
În capitolul cinci din Cartea întâi a Regilor, când filistenii au asezat
chivotul lui Yahweh lânga statuia lui Dagon, zeul evreilor a distrus
statuia zeului inamic. Asadar, evreii nu doar au copiat miturile zeilor
altor popoare, ci chiar si divinitatile respective.
– Se presupune
ca David si Solomon au domnit în secolul al X-lea î.Hr. Arheologul
Israel Finkelstein sustine ca relatarile biblice despre domniile celor
doi sunt fictive. David nu putea sa se lupte cu Goliath din Gat,
deoarece respectiva localitate era distrusa de mai bine de un secol în
acea vreme. Faptul ca Goliath era îmbracat ca un mercenar grec iar
povestea prezinta elemente homerice, demonstreaza ca nu putea fi scrisa
decât mult mai târziu. Pâna si Vechiul Testament este confuz în ceea ce
priveste ucigasul uriasului. Daca în Întâia carte a Regilor David este
eroul, în cea de-a doua ucigasul lui Goliath este Elhanan, un
necunoscut. Când arheologii au descoperit printre ruinele unui fost oras
al filistenilor o oala pe care era inscriptionat numele Goliath, au
presupus ca aceea era o dovada a acuratetii povestii biblice. Însa acel
nume inscriptionat pe oala nu demonstreaza decât ca a existat cel putin o
persoana cu numele Goliath în rândul filistenilor, nu si ca acea
persoana era de statura înalta sau ca s-a luptat cu David. În realitate,
povestea luptei dintre David si Goliath este o preluare a
autobiografiei egipteanului Sinuhet. Acesta era un curtean aflat în
serviciul lui Nefru, fiica lui Amenemhat I din secolul al XX-lea î.Hr.
Sinuhet povestea ca a fugit subit din Egipt, s-a luptat cu campionul
Retenu, “un mare barbat din Canaan” si a revenit în final pentru a fi îngropat în pamântul natal.
– Acelasi
profesor Finkelstein a demonstrat ca numele lui David si Solomon nu
figureaza în niciun text contemporan extrabiblic si nicio descoperire
arheologica nu permite acreditarea existentei lor. Nu exista nici macar o
singura dovada ca în secolul al X-lea î.Hr. a existat un mare imperiu
israelit, asa cum sustine Vechiul Testament. Faptele de arme ale lui
David sunt în realitate cele ale faraonului egiptean Tuthmosis al
III-lea. În Biblie, David s-a luptat la Raba cu amonitii si sirienii,
apoi l-a batut pe regele din Soba, înainte sa-si întemeieze din nou
domnia la Eufrat. Conform surselor egiptene, nu David ci Tuthmosis al
III-lea este cel care, pe la sfârsitul anului 1469 î.Hr., a plecat cu
armata în Canaan. S-a luptat cu sirienii si canaanienii în afara
orasului Meggido. În timpul celor sapte luni, cât a durat asediul
orasului Meggido, faraonul a locuit în Ierusalim. Dusmanii au reusit sa
scape si s-au refugiat în Qades de pe râul Oronte, oras cucerit de
faraon în 1461 î.Hr. Peste trei ani a trecut Eufratul si l-a învins pe
regele din Mitanni. Thoth sau Tuth, prima parte a numelui faraonului, se scrie Dwd în ebraica, care e radacina numelui regelui David.
– Conform
descoperirilor arheologice, în perioada domniilor lui David si Solomon
nu existau în Israel nici monumente, nici scrisul. Ceea ce înseamna ca e
imposibil ca David sa-si fi scris celebrii psalmi. Acestia au fost
redactati mult mai târziu, dupa întoarcerea evreilor din Babilon. Nu
stim exact daca autorul necunoscut al psalmilor i-a compus singur, dar
stim ca cel putin unul, Psalmul 104, este copia unui poem compus de
faraonul egiptean Akhenaton.
– Daca în vremea
lui Solomon nu existau în Israel monumente, înseamna ca nu a existat
nici templul lui Solomon. De fapt, nu exista nicio dovada ca ar fi
existat acel Prim Templu. În realitate, evreii din Babilon, impresionati
de maretia templului lui Marduk, aflat lânga zigguratul Etemenanki
(turnul Babel), au construit templul lui Yahweh din Ierusalim dupa
acelasi model. Pentru a nu fi acuzati ca ar copia templul lui Marduk, au
sustinut ca acel templu era o reeditare a unuia mult mai vechi, cladit
de Solomon. Nici macar legenda care spune ca babilonienii au distrus
templul lui Solomon nu este originala. Cazut sub dominatie persana,
Babilonul s-a rasculat în 482 î.Hr. Regele persan Xerxes a înabusit
revolta si, ca pedeapsa, a ordonat distrugerea zigguratului Etemenanki,
turnul Babel din Biblie.
– Nu exista
nicio dovada ca ar fi existat regele Solomon. Dar daca a existat
într-adevar, legendele din jurul lui sunt pure fabulatii. Întelepciunea
cu care se presupune ca era înzestrat era necunoscuta popoarelor vecine
contemporane. Scripturile au fost redactate în vremea lui Solon, unul
dintre cei sapte întelepti ai Greciei antice. E posibil ca înteleptul
Solon sa fi fost folosit ca model pentru personajul Solomon, fiind
remarcabila asemanarea numelui celor doi. Daca întelepciunea lui Solomon
a fost copiata de la Solon, faptele sale au fost „împrumutate” de la
faraonul egiptean Amenhotep al III-lea, tatal lui Akhenaton. În Biblie,
tatal lui Solomon a creat imperiul israelit iar el a mentinut relatiile
diplomatice. În realitate, tatal lui Amenhotep al III-lea a creat
imperiul egiptean iar el a mentinut relatiile diplomatice. Se spune ca
Solomon s-a casatorit cu multe printese. Amenhotep al III-lea a facut
acelasi lucru, casatorindu-se cu doua printese din Siria, doua din
Mitanni, doua din Babilon si una din Arzawa. Solomon s-a închinat la
Astarte si Moloch la batrânete. Amenhotep al III-lea a primit la
batrânete o statuie a lui Istar (Astarte) de la regele Tusratta din
Mitanni, pentru a se vindeca de durerile de dinti. Solomon a schimbat
organizarea militara, introducând carele de lupta ca arma esentiala.
Amenhotep al III-lea a organizat carele de lupta ca unitate separata de
razboi. Solomon a unit Israelul cu alte parti ale imperiului, având
doisprezece ispravnici. Amenhotep al III-lea a organizat imperiul
egiptean în douasprezece sectiuni administrative. În timpul domniei lui
Solomon, imperiul israelit a devenit tot mai fragil. Au aparut probleme
în sudul Palestinei si în Edom, Rezon a cucerit Damascul iar influenta
lui Solomon s-a diminuat în Siria. În timpul domniei lui Amenhotep al
III-lea, imperiul egiptean a devenit tot mai fragil. Au aparut rebeliuni
în sudul Palestinei si în Edom. Influenta faraonului a scazut în Siria
iar regele hitit Suppiluliuma a amenintat nordul Siriei, inclusiv
Damascul. Solomon i-a dat lui Hiram, regele din Tir, 20 de cetati din
pamântul Galileei. Amenhotep al III-lea i-a dat lui Abimilichi orasele
Tir, Huzu si Zerbitu din Galileea. Solomon a construit orase pentru
provizii si garnizoane si a reconstruit orasele Hasor, Meggido, Ghezer,
Milo, Bet-Horonul de Jos, Balat si Tadmor. Amenhotep al III-lea a
reconstruit Hasor, Meggido, Ghezer, Milo, Bet-sean si Lachis. Solomon a
construit zidul Ierusalimului, Primul Templu si un palat. Amenhotep al
III-lea si-a construit un palat la Teba si temple în aproape toate
orasele din Canaan unde avea garnizoane.
– Influenta
babiloniana a scripturilor se observa cel mai bine în Cartea Esterei.
Departe de a fi un adevar istoric, aceasta carte îi are ca protagonisti
pe Estera (Ester în ebraica), evreica ce a devenit regina imperiului
persan, si Mardoheu (Mordechai în ebraica), tatal ei adoptiv. Nu exista
nicio dovada ca împaratul Xerses ar fi avut o sotie numita Estera. În
schimb, nu încape nicio îndoiala ca numele eroilor evrei din Babilon,
Estera / Ester si Mardoheu / Mordechai, sunt numele celor mai mari zei
ai Babilonului, Istar si Marduk. Povestea a fost inventata ca explicatie
pentru sarbatoarea Purim, autorul necunoscut folosind numele zeilor
babilonieni probabil tot în semn de omagiu.
– Desi se
sustine ca Biblia a fost scrisa de diferiti patriarhi, adevarul este cu
totul altul. Toate scripturile Vechiului Testament au fost compuse si
redactate de preotii lui Ezdra, dupa întoarcerea din robia babiloniana.
Cei mai multi patriarhi nu cunosteau scrierea, asa ca nu aveau cum sa
scrie respectivele texte. Cea mai aprinsa polemica se învârte în jurul
Pentateuhului, sau primele cinci carti ale Bibliei. Desi se considera ca
Moise este autorul lor, cercetatorii au demonstrat ca acest lucru este
imposibil. Daca Moise le-ar fi scris, în primul rând ar fi trebuit sa le
redacteze în limbajul hieroglific, tinând cont ca aceasta era singura
scriere pe care o cunostea. În al doilea, ar fi vorbit despre el la
persoana întâi, nu la a treia. Iar în ultimul rând, nu putea sa scrie
despre evenimente ce au avut loc dupa moartea sa. Pe 16 ianuarie 1948,
Secretarul Comisiei Biblice de la Vatican a recunoscut ca Pentateuhul
lui Moise nu a fost scris de un singur autor, ci provine din mai multe
surse diferite. Acele surse sunt preotii lui Ezdra care au modificat
povestea lui Akhenaton pentru a se potrivi scopului poporului evreu.
– Yahweh al
evreilor era Marduk al babilonienilor. Marduk i-a ordonat lui
Nabucodonosor al II-lea din Babilon sa plece cu armata la vest, în
Liban. Yahweh i-a poruncit sa atace Egiptul si Ierusalimul în 586 î.Hr.
Sennacherib a subjugat Iudeea si a pradat Babilonul în 689 î.Hr., la
porunca lui Marduk. Biblia sustine ca regele asirian a urmat poruncile
lui Yahweh. În scrierile persane, Marduk i-a poruncit lui Cyrus sa
cucereasca Babilonul, deoarece era suparat pe poporul sau. Conform
Bibliei, Yahweh i-a poruncit lui Cyrus acest lucru, pentru a-i elibera
pe evrei. Marduk a hotarât ca pustiirea Babilonului sa dureze 70 de ani.
Acelasi lucru a hotarât si Yahweh pentru Ierusalim. E greu de crezut ca
toti acesti regi ar fi ascultat poruncile mai multor zei. Regii
asirieni, babilonieni si persi nu ar fi avut de ce sa urmeze ordinele
unui zeu al israelitilor. Persanul Cyrus nu ar fi dat socoteala în fata
babilonianului Marduk, când zeul sau suprem era Ahura Mazda. La fel si
asirianul Sennacherib, al carui zeu era Assur. Cu toate acestea, ei au
ascultat ordinele unor zei straini. De ce ? Pentru ca toate aceste
divinitati reprezentau una singura. Marduk era Yahweh si Ahura Mazda.
Acesta era zeul pe care evreii l-au adoptat dupa întoarcerea din
Babilon, în încercarea de a avea o religie clar definita, dupa modelul
babilonian. Acest lucru reiese foarte clar din Biblie: toti profetii
Vechiului Testament, alaturi de Iisus si Ioan Botezatorul din Noul
Testament, erau profund suparati ca evreii si-au uitat dumnezeul,
alegând pe un altul. La fel au gândit si esenienii, care au preferat sa
se izoleze de restul populatiei din cauza acestui sacrilegiu. O dovada
în plus este folosirea de catre esenieni a calendarului solar, desi
restul israelitilor îl adoptasera pe cel lunar. Zeul lui Moise, Aton,
era o divinitate solara, pe când cel babilonian, Marduk, era lunara. În
Noul Testament nu este folosit nici macar o singura data numele Yahweh.
Iisus se considera fiul lui Dumnezeu, însa acel Dumnezeu era o zeitate
solara, nicidecum Yahweh al evreilor. Trecerea de la un zeu la altul
reiese si din modificarea simbolului israelitilor. De la steaua lui
David, cu cinci colturi, s-a trecut la cea a lui Solomon, cu sase.
Steaua cu cinci colturi reprezinta a cincea planeta din exterior catre
Soare, adica Jupiter. Steaua cu sase colturi este a sasea planeta, adica
Marte. Jupiter este echivalentul sumerianului Enlil iar Marte al lui
Martu, numit Marduk de catre babilonieni.
– În Babilonul
antic, Marduk era zeul suprem. Însa, alaturi de el, se aflau la loc de
cinste tatal sau, Ea (Enki al sumerienilor) si mama sa, Istar (Ninhursag
în Sumer). Desi a luat locul lui Enlil, acaparându-i titlurile si
functiile, Marduk nu a facut acelasi lucru cu tatal sau, pe care l-a
asezat alaturi de el, ca egal. În Mesopotamia, numarul 40 era al lui
Enki, echivalentul titlului de Mare Print. În Biblie, numarul 40 este
cel mai des folosit: Potopul a durat 40 de zile si 40 de nopti; spionii
israeliti au explorat Canaanul timp de 40 de zile; Eli, Saul, David si
Solomon au domnit câte 40 de ani; israelitii au ratacit în desert timp
de 40 de ani; la 40 de ani, Moise a fugit din Egipt, s-a întors dupa 40
de ani pentru a-si lua poporul si a murit dupa alti 40; Moise a petrecut
pe muntele Sinai trei perioade de câte 40 de zile si 40 de nopti;
Otniel a fost judecator 40 de ani; sub Ghedeon au fost 40 de ani de
pace; filistenii i-au asuprit pe israeliti timp de 40 de ani; Ilie a
mers 40 de zile prin pustiu pâna la muntele Horeb; Isac si Esau s-au
casatorit la vârsta de 40 de ani; Iisus a petrecut 40 de zile în desert;
s-a înaltat la cer dupa 40 de zile de la învierea sa. Acesta este
motivul pentru care 40 este cel mai des folosit numar din Biblie: ca
omagiu pentru Enki, tatal zeului suprem Marduk / Yahweh.
În concluzie, Biblia nu este cuvântul lui Dumnezeu, ci o
carte scrisa de un grup de oameni ce încercau sa-si formeze o religie
dupa modelul babilonian si egiptean. Asa se explica atât numarul foarte
mare de erori cât si lipsa dovezilor arheologice cu privire la
acuratetea întâmplarilor prezentate în scripturi. Privind lucrurile în
aceasta lumina, câta încredere mai putem avea în învataturile
scripturilor ? https://secretelezeilor.wordpress.com/2011/09/15/scripturile-evreilor/
http://www.mixdecultura.ro/2014/10/scripturile-evreilorun-fals-al-istoriei/?utm_campaign=shareaholic&utm_medium=facebook&utm_source=socialnetwork
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
NOTĂ: Blogul NU răspunde pentru articolele publicate, opiniile postate la rubrica Comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine, integral, autorului articolului, comentariului.