luni, 17 februarie 2014

Oxana Buga : Vineri, 14 februarie - O Seară XXL În memoriam Grigore Vieru

A răsărit ca poet din frumusețea, integritatea și armonia limbii române: "Mai bun noroc și-avere/ Mai mare eu nu am/ Decât în suflet graiul/ Acestui pașnic neam. Sunt iarbă. Mai simplu nu pot fi" - așa se definea Grigore Vieru, cel care a iubit poporul român până la lacrimi și care a murit în lupta pentru adevăr și dreptate. Grigore Vieru a întrupat conștiința națiunii sale, poezia sa poartă părticele din istoria și suferințele neamului românesc iar limba română i-a fost unicul mod de a trăi în țara de care am fost despărțiți.

 

Vineri, 14 februarie - O Seară XXL În memoriam Grigore Vieru, în cadrul Serilor XXL - Salonul Artelor Club XXL, Bucureşti, Hanul Negustorilor, Str. Academiei 1 A. Grandoarea serii a fost corespunzătoare măreției poetului. 

 Pictura, poezia, muzica, toate au vorbit despre Vieru așa cum el a ilustrat altădată în versuri făptura mamei, graiul și patria, cerul și stelele. Ne-am oglindit sufletul în poezia sa și i-am adus cununa recunoștinței noastre: 
"Din Basarabia vă scriu,/Dulci fraţi de dincolo de Prut./Vă scriu cum pot şi prea tarziu,/Mi-e dor de voi şi vă sărut."
A slujit cu modestie și cu har cuvântul, visul său de a ne uni prin bunătate și iubire, prin cuvânt, s-a înfăptuit, între cei prezenți a fost „distanța de o inimă”.
Ne-am înfrigurat și însingurat odată cu plecarea lui și tot mai mult vom căuta cuvântul său pentru a rezista ca neam -  „Fericit cine are limpede-n minte numele unei lumini” .


5 comentarii:

  1. Primit pe Facebook...

    Ranete Ana Felicitari studentilor basarabeni !mult succes si bucurie le uram
    acum 12 minute ·

    Oxana Buga mulțumim din suflet!
    acum 11 minute ·

    Ranete Ana Cu mult drag si admiratie,v-am ascultat si apreciat in egala masura pe toti !
    acum 10 minute ·

    RăspundețiȘtergere
  2. Iar eu va scriu din Bucuresti
    Nepoti ai mei de peste Prut
    Cu slova limbii pamantesti
    In care Domnul ne-a cernut

    Cum nori ploile le cern
    Pe-ntindere de camp setos
    Si-am devenit un neam etern
    Cu inchinare la Cristos

    RăspundețiȘtergere
  3. Versul ne unește, versul ne înalță, mulțumim din toată inima dle Marian Ilie.

    RăspundețiȘtergere
  4. numai versul ne uneste,
    dar pe noi ,ce ne opreste,
    doar vorbim toti romaneste,
    unii ne promit ca pot,
    insa numai pentru vot,
    apoi ,ii cam doare-n cot

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu am promis in urma cu mai multi ani o revolutie "cu dinamita-n urne, pe cinstite" (volumul "A doua Scrisoarea III"-2010), si numai dupa aia am intrat in politica, pentru ca altfel nu-mi pot indeplini promisiunea. Ca sa nu-i mai doara-n cot pe alesi, Anonimule prieten, hai in Miscarea pentru Constitutia Cetatenilor, ca sa veghezi tu insuti la-mpartirea drepta a "cascavalului" din care trebuie sa se hraneasca intregul popor, nu doar alesii pe minciuni si pomeni electorale. Te astept pe adresa de e-mail .

    RăspundețiȘtergere

NOTĂ: Blogul NU răspunde pentru articolele publicate, opiniile postate la rubrica Comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine, integral, autorului articolului, comentariului.