miercuri, 29 mai 2024

Gala de premiere Concurs Internațional de Creație Lumină și culoare, 2024



 28 mai, 2024, o zi memorabilă - Inundat de lumina soarelui blând, orașul Pitești a găzduit Gala de premiere a laureaților celei de-a III-a ediții Lumină și culoare, lansare de carte a distinșilor scriitori Rely Schwartzberg și Marian Ilie, în aplauzele invitaților, în acordul cântecelor Corului Veteranilor Mihai Viteazul din Pitești. În deschidere, dl. colonel (r), dr ing.  Nicolae Mazilu a adresat invitaților, laureaților, salutul nostru, onorați să-i primim cu ospitalitatea, dragostea argeșeană recunoscută. Înainte de lansarea cărților anunțate, am premiat doar trei laureate prezente la eveniment : Rely Schwartzeber, eleva Daria Porumbel, Liliana Simion. 

Premiile oferite de distinșii prieteni Laura Damian, Radu Sumanaru, Daniel Mustea, Revista Timpul Bruxelles, Belgia, au fost înmânate de cele două Miss Evergreen, Viorica Corcodel și Monica Soare, membre ale Clubului pensionarilor înființat în Pitești, cu ocazia zilei mele de naștere, în 18 oct. 2001. Picturile distinsei Emilia Trandafir, Spania, oferite au completat bucuria laureatelor. 

Mulțumesc participanților, mulțumesc conducerii Garnizoanei Pitești și Cercului Militar Pitești pentru găzduire, distinșilor Cristea Marian, șef Cercul Militar Pitești, organizator, și dr. ing. col. (r) dl. Nicolae Mazilu, pentru implicare și colaborare în reușita evenimentului nostru. 



Invitata de onoare, Rely Schwartzberg, Israel, laureată premiul 1, a surprins publicul entuziast cu daruri muzicale, compozițiile proprii în interpretarea plină de sensibilitate  a artistei, picturi, cărți scrise cu harul dat de Dumnezeu, diplome și premii obținute în alte competiții culturale. 






Daria Porumbel, 13 ani, Liceul de Arte Dinu Lipatti Pitești. Premiul 1, secțiunea Desen.
Laureată a mai multor competiții naționale și internaționale,  Daria împlinește destinul marelui artist în devenire participând cu entuziasm, încredere și dăruire la concursurile care-i aduc răsplata bine -meritată : trofee, premiul 1. La ediția a III -a Miss Lizzi, forever, Daria Porumbel a primit Trofeul Miss Lizzi.




Liliana Simion, București, Premiul 1, secțiunea Literatură 



Numele doamnei Liliana Simion este cunoscut în rândul cititorilor de literatură de calitate. Laureată a mai multor concursuri de Literatură, s-a făcut remarcată prin sensibilitate, dăruire în slujba cuvintelor așternute pe hârtie. A primit diplome și premii la edițiile anterioare Lumină și culoare, Miss Lizzi, forever. 





Marian Ilie, scriitor, nu mai are nevoie de nicio prezentare. Cunoscut din vremuri îndepărtate de cititorii blogului meu, timpul ne-a readus împreună, retrăind bucurii cam uitate din vremea colaborărilor de succes care ne-au purtat pe drumuri de țară în promovarea talentelor scriitoricești. Reamintesc poezia de succes a scriitorului care ne-a legat într-o prietenie sinceră, devotată. Vinovată ? Prințesa de jad din București, muza poetului. 😇

Aveam eu o prinţesă



În ţara asta toate-s nelumeşti 

iubirile par trepte către moarte –

aveam eu o iubită-n Bucureşti

ce mă dorea şi mă voia departe

M-ademenea cu şoapte şi tăceri

îngenuncheam şi se umplea de mine

ne căţăram în vârf de palmier

strigând la Dumnezeu că ne e bine

Venea o vrăjitoare pe un nor

mi-o descânta şi-o preschimba-ntr-o gaie

din vârf de palmier pleca în zbor

şi mă lăsa acolo  în văpaie

singurătăţii pradă – doar o zi

că noaptea iar îmi trimitea ispita

mă amăgea din nou cu şoapte şi

îngenuncheam şi-mi inundam iubita

cu suflet  minte  trup – dumnezeire

ce nu se dă oricărui muritor –

mă strecuram trufaş în a sa fire

şi ne-nnălţam – dar iar pleca în zbor…

Prinţesa mea de jad din Bucureşti

am dus-o şi-n cetatea mea natală

i-am arvunit vapoare si caleşti

şi-am decretat în urbe zi de gală

Am dus-o-n baltă şi tocmit-am peşti

să-i descreţească fruntea princiară

i-am scris poeme si i-am spus poveşti

şi-aşa m-am amăgit o-ntreagă vară

Că ne tot ridicam până la cer

şi iar ne dădea roată vrăjitoarea

ea dispărea  eu rămâneam să sper

că-mpreuna-vom Muntele cu Marea…

Ehei, mi-am zis, voi duce-o-n  Ararat

pe urmele Corabiei lui Noe

am s-o îmbrac în pietre de agat

şi am s-o scald în seve de aloe

Am să-i descânt de draci cu smirnă crudă

şi-n plete am să-i pun cununi de spini

voi duce-o-n Capadoccia  s-audă

cum Dumnezeu îi mustră pe creştini …

Prinţesa mea de jad din Bucureşti

pe care Dumnezeu mi-a hărăzit-o

oricât m-alungi şi-oricât m-ademeneşti

eu mă supun şi te sărut, iubito!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

NOTĂ: Blogul NU răspunde pentru articolele publicate, opiniile postate la rubrica Comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine, integral, autorului articolului, comentariului.