vineri, 13 octombrie 2017

” NU AM VOIE SĂ VORBESC CU LOCATARII ”

” NU AM VOIE SĂ VORBESC CU LOCATARII ”, spune, țâfnos, speriată, vizibil montată să răspundă violent, femeia de serviciu, întrebată care-i este numele și firma angajatoare pentru prestare servicii. Și tensiunea aceasta durează de mai bine de două luni, timp în care administrația blocului a schimbat alte două femei de serviciu. Una din ele, predându-mi chiar mie cheile de la subsol, a plecat nemulțumită, acuzând că nu și-a primit salariul.
Prezentând situația, Președintele blocului afirmă că a fost plătită firma care a angajat-o în contractul cu asociația noastră. Cerând să vedem și noi, plătitorii, factura, suntem acuzați de hărțuire. Deși, de mai bine de doi ani există cereri, din partea locatarilor, pentru adunare generală, (oamenii dorind să rezolve problemele care-i nemulțumesc, factura la întreținere, fără justificări ale administrației, devenind din ce în ce mai stufoasă), nu s-a organizat adunare generală. Locatarii sunt ignorați, blocul fiind adevărata feudă a administrației. Aici suntem ca în Teleorman. Dacă acolo ilegalitatea este la ea acasă, de ce nu și la noi ? Toată lumea joacă după cum cântă administrația. Locatarii, toți oameni în vârstă, bolnavi, cu pensii mici, care au îndrăznit să pună întrebări sunt urmăriți, amenințați cu bătaia. Terorizați, se tem să mai comunice între ei. Niciodată, administratora nu a afișat facturile plăților lunare, așa cum cere legea, ca să nu murim proști, să știm și noi pe ce cheltuie administrația banii. Insistând să fie afișate facturile, cerând, la unison, adunare generală, administratora, care, în ultimii ani și-a petrecut concediile prin țări străine, proaspăt venită dintr-un concediu petrecut la Paris, Viena, etc, mi-a zis că sunt bolnavă la cap, să merg la psihiatru. Ce-i de făcut ?
Semnează 
Liderul sindicatului locatarilor jecmăniți

14 comentarii:

  1. 7 Dumitru Airinei Adam, Maria Petrisor şi alţi 5
    Comentarii
    Maria Oros
    Maria Oros Buna dimineața,trebuie anunțat ANF-ul sau protecția consumatorilor
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 29 minute
    Şterge
    Dumitru Airinei Adam
    Dumitru Airinei Adam Dacă „ADMINISTRAȚIA” este integrată în MAFIA cea mare a României, este parte din aceasta, nimic nu este de făcut, fiindcă, nimeni nu va dispune nicio măsură care să corespundă intereselor locatarilor.
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 15 minute
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma Bandita asta are un tupeu fantastic. A fost luată la șuturi de locatarii blocului vecin și a ajuns să terorizeze locatarii blocului nostru, de mai bine de 12 ani. Nu au existat controale, nu afișează facturi, face numai ce vrea ea, în cârdășie cu Președintele blocului, cenzorul, comitetul de bloc, gașca alegându-se între ei.
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 15 minute
    Administrează
    Elena Toma
    Scrie un răspuns...

    David Ioan
    David Ioan Bună dimineața, unica soluție este să vă faceți asociație proprie pe scară, sau branșamente individuale cu contract/încasare direct cu furnizorii de serviciu la utilități și cu o femeie de serviciu care are contract individual cu casa de asigurări și Direcția Muncii. etc. Noi avem toți branșamente individuale la apă potabilă, la gaze și energie termică + lumina pe scară este luată de o persoană fizică și îi plătim lui factura energiei consumată pe scară și așa am eliminat asociația de proprietari mare . Cheltuielile comune sau redus 70% din ce plăteam la asociația de proprietari. ( salarii la președinte, administrator, cenzor etc. ) Dacă nu vă gospodăriți singuri toți locatarii , nimeni nu va lua o măsură care să corespundă intereselor locatarilor. Sunt sprijiniți de toate instituțiile statului și fac ce vor în cadrul asociației. Se formează o gașcă de mafioți. Este ce spune Mihai Eminescu - Profetul .
    Fotografia postată de David Ioan.
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 7 minute
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma mulțumesc de sfat... ne luptăm... bătrânii mi-au adus plângerile lor, se tem, săracii, și de umbra lor, le e frică să fim văzuți discutând :) administratora mă amenință de hărțuire, e bandită , la greu :) dar , hm... cumva, trebuie să rezolvăm.

    RăspundețiȘtergere
  2. David Ioan Noi la început am făcut asociație de proprietari, conform legii asociațiilor de proprietari , dar președintele, administratorul, cenzorul cu activitate voluntară, locatarii contribuind numai pentru consumul de hârtie și tuș la imprimantă, punând la dispoziție toată tehnica de birotică în mod gratuit și așa am ajuns să rezolvăm situația tuturor locatarilor noștri, după care tot legal am desființat asociația de locatari prin hotărâre judecătorească, dar rămânând locatarii cu contracte directe cu furnizorii de servicii și de utilități. Și acum plătesc 5 lei de persoană pentru curățenia pe scară.

    RăspundețiȘtergere
  3. David Ioan : Eu am avut două scări și le-am făcut branșament individual la apa potabilă, bine înțeles cu proiect făcut de mine gratuit și aprobat de primărie, după care am încheiat contract individual cu distribuitorul de apă potabilă și am renunțat și la apa pluvială să o plătim că ne-am pus acoperiș cu șarpantă etc. Dar trebuie cineva să se ocupe de tot ce necesită investiție și administrație în mod voluntar. etc.

    RăspundețiȘtergere
  4. David Ioan : În primul rând să vă luați acordul tuturor locatarilor că vă constituiți în asociație de proprietari conform legii asociațiilor de proprietari, vă faceți statutul în 4 exemplare și îl depuneți la judecătoria de care aparțineți în care menționați că activitatea președintelui, cenzorului, administratorului sunt voluntare, pentru că în asociație hotărăște locatarii nu administrația aleasă.

    RăspundețiȘtergere
  5. Dan Vasile : Cel mai bun "psihiatru" pentru problema din cadrul asociației dumneavoastră, este serviciul de relații cu asociațiile de proprietari/locatari din cadrul primăriei. Mergeți și faceți o sesizare acolo și sunt sigur că vă va elibera o rețetă foarte eficientă.

    RăspundețiȘtergere
  6. Dan Vasile
    Dan Vasile Cel mai bun "psihiatru" pentru problema din cadrul asociației dumneavoastră, este serviciul de relații cu asociațiile de proprietari/locatari din cadrul primăriei. Mergeți și faceți o sesizare acolo și sunt sigur că vă va elibera o rețetă foarte eficientă.
    Îmi place
    · Răspunde ·
    2
    · 2 ore
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma mulțumesc mult.. vom face și asta...
    Îmi place
    · Răspunde · 2 ore
    Administrează
    Dan Vasile
    Dan Vasile ...asta ca o măsură rapidă, dar pentru viitor, cea mai bună soluție este sfatul domnului David Ioan.
    Îmi place
    · Răspunde · 2 ore · Editat
    Şterge
    David Ioan
    David Ioan Noi am renunțat și la rețeta primăriei, că doresc să fie totul la comun, nu dorește individualizarea cheltuielilor ci doresc responsabilizarea tuturor a locatarilor. Acum la mine răspunde fiecare personal ce consumă fiind totul contorizat individual. Nu plătește, i se ia contorul și de nevoie trebuie să plătească, dar nu suferă ceilalți locatari.
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 2 ore
    Şterge
    Dan Vasile
    Dan Vasile Probabil că aceasta este o măsură extremă, tinandu-se cont de fiecare caz în parte. Sunt situații deosebite, când o familie/locatar poate trece prin momente grele, când nu trebuie să-i mai dăm și noi în cap. Doar dacă se dovedește că cineva este rău platnic. În rest există justiție.
    Îmi place
    · Răspunde · 2 ore
    Şterge
    Vinicius Varo
    Vinicius Varo 1. Nu exista cenzor? Nu trebuie sa depuna la fiecare 6 luni o balanta? 2. Daca suspectati o frauda puteti sesiza politia. Mentionati si ca refuza sa puna la dispozitia proprietarilor documentele justificative de gestiune. 3. Puteti merge la sediile fur...Vezi mai mult
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 1 oră
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma Vinicius Varo , de 12, nu a existat niciun control. Cenzorul, președintele , așa zisul comitet as-au ales între ei, susținătorii beneficiind de diverse facilități, scoaterea de la întreținere a unei persoane, costulri mai mici, etc. profitându-se de faptul că locatarii sunt bătrâni, bolnavi, singuri, și nu se pot apăra... Administratora și-a făcut relații la primărie, poliție, își dă darul și este servită, la o adică... se închid ochii, dispre auzul, ea rămâne în funcție. Mizează pe faptul că nu se întrunește cvorum, pentru ședință, bătrânii fiind prin spital, la copii, sau nedeplasabili. E de groază...
    Îmi place
    · Răspunde · Chiar acum
    Administrează
    Elena Toma
    Scrie un răspuns...

    David Ioan
    David Ioan Distribuiți să vadă și alți locatari că se poate și altfel adică individualizarea serviciilor și a utilităților pentru locatari și a plăților către furnizorii de servicii, nu numai sistemului de asociere comună. Asociațiile de proprietari este o tragedie înființată de parlamentarii noștri. Parlamentarii, să dea o lege prin care să oblige furnizorii de servicii și de utilități să contorizeze și să facă branșamente individuale. Soluții sunt, dar voință politică să fie. Așa mai creează locuri de muncă în instalații la blocuri. Stimați cetățeni luptați cu încredere pentru individualizarea serviciilor la blocuri etc. Noi avem servicii individuale .
    Fotografia postată de David Ioan.
    Îmi place
    · Răspunde · 1 oră
    Şterge
    Elena Jørgensen
    Elena Jørgensen Reclamatie la Asociatia Locatarilor si Proprietarilor din Romania .,sau la ANPC .
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 36 minute
    Şterge
    Marius Rotar
    Marius Rotar Faceți plângere penală la poliție pentru orice motiv....consultați un avocat şi se poate depune o plângere legală.

    RăspundețiȘtergere
  7. Delia Staniloiu ADMINISTRAȚIE TREBUIE SĂ FIE TRANSPARENTĂ ÎN TOT CE PRIVEȘTE ACTIVITATEA CONDOMINIULUI. Există legea 230/2007 care spune clar lucrul acesta. Locatarii au voie să vadă tot ce doresc și să ceară lămuriril Trebuie să depui o cerere înregistrată la administrator care în decurs de 1o zile e obligat să-ți pună la dispoziție tot ce ai nevoie. În caz contrar te poți plînge de proastă administrare la primăria la care e arondat blocul. Administrațiile sunt în grija primăriilor. Poți chiar cere control asupra felului cum sunt administrați banii pe care-i plătiți dacă aveți comitet de bloc poate merge la ședințele lunare care ar trebui să se țină înainte de afișarea listelor și să participaț ca simpli locatarii. Aveți voie să faceți lucrul acesta. Intră pe internet și caută legea 230/2007 te vei lămuri cu toate. Succes.
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 2 minute · Editat
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma mulțumesc, Delia... panarama asta de administratoră, moldoveancă de Vaslui, mi-a recomandat să mă mut din oraș, dacă nu-mi convine regimul. Nu ne ia în seamă, dar nici eu nu mă las...

    RăspundețiȘtergere
  8. Dan Vasile Domnule David Ioan, statul român nu are (în actuala conjunctură), nici un interes să individualizeze contorizarea (gaze, apă rece și caldă, căldură), pentru că asta ar însemna să se lupte cu sute de mii de consumatori, lucru ce presupune un personal foarte numeros. Așa, totul se reduce la zeci de mii de asociații. Eu nu știu ca în occident să existe contracte intre furnizorii de utilități și asociații de chiriași/proprietari.
    Îmi place
    · Răspunde · 2 minute

    RăspundețiȘtergere
  9. Marieta Di-Grandi Buzdugan Tot ce spune d.l David Ioan este perfect adevarat si in conformitate cu legea !
    La fiecare afisare a intretzinerii sunt 3 semnaturi : contabil , administrator , presedinte ! Cei 3 sunt raspunzatori de tot ce se afiseaza ! Lista de plata a intretzinerii va fi insotzita obligatoriu cu nr . facturii ce a fost platita - apa ; gunoiul menajer ; firma de curatzenie ; lumina ( consumul comun ) ; lift ! Obligatoriu locatarii trebuie sa stie ce salariu au urmatorii : presedintele ; contabilul ; cenzorul . La fiecare 6 luni sau cel putzin odata pe an se face sedintza cu totzi locatarii ptr Darea de seama , a tot ceea ce s-a derulat ca activitate in perioada lunilor trecute ! OBLIGATORIU ! Daca nu se iau masuri , atunci administratorul impreuna cu presedintele si contabilul ( daca exista ) trebuiesc sesizatzi in scris de catre locatari cu numar de inregistrare ! Si daca nici asa nu se vrea se face o plangere catre Politzie , ANAF . Cu cat vetzi lasa situatzia sa treneze cu atat va fi in detrimentul locatarilor ! Nu va lasatzi intimidat de administrator nici cu bataia , nici de injuraturile lui ! E bine ca intotdeauna sa avetzi un telefon asupra d.vs sa inregistratzi orice vorbitzi cu administratorul sau presedintele !
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 24 minute
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma mulțumesc mult... ce bine, nu mă mai simt singură, alături de dvs. mulțumesc. și e bine să se știe prin ce trec.. administratora asta e în stare de orice, mi s-a spus că a bătut o locatară care, tot așa a reclamat factura încărcată.
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · Chiar acum
    Administrează
    Elena Toma
    Scrie un răspuns...

    David Ioan
    David Ioan Eu am făcut zeci de sesizări la toate instituțiile abilitate și nu am avut succes, după care parchetul dă NUP. adică neurmărire penală. După care am început tot legal despărțirea de asociația de proprietari mare cu ajutorul tuturor al locatarilor și acum suntem bine și mulțumim că am reușit să fim consumatori de servicii și de utilități individual pe fiecare locatar. Nu afectăm pe nici un vecin cu plățile pentru că avem contorizare separată individual la toate utilitățile.
    Îmi place
    · Răspunde · 1 min

    RăspundețiȘtergere
  10. Administrează
    Marieta Di-Grandi Buzdugan
    Marieta Di-Grandi Buzdugan Elena Toma , daca e asa , acea doamna trebuia sa mearga imediat la medic si sa ia un certificat precum ca a fost lovita ! Sau . . . tind sa cred ca a mers la intimidare ! Imi este greu sa cred ca ridici mana atat de usor catre semenul tau ! Nu stiu cine face lusta de afisare a intretzinerii ! Daca avetzi sau nu contabil sau o face . . . administratora ! ! Sunt obligatzi prin lege sa spuna in sedintza salariile fiecaruia daca si cat primeste ! Eu mergeam din cand in cand la Opaina ! Presedintele administratziilor pe capitala , nu stiu daca si pe tzara ! ( ? ! ) De la el mai lzam informatzii ! Pana cand mi-a spus ca daca imi mai doresc informatzii , trebuie sa inscriu Adociatzia de Proprietari la el si comform unei taxe lunare ( un fel de abonament ) primeam informatzii legate de legi si tot ce tzine de Asociatzie ! Mi-am spus ca nu pot face inca o cheltuiala in plus ptr asta , asa ca am renuntzat ! Si daca avetzi contabil ce calculeaza si face listele a se face Maaaaare atentzie mare !
    Va imbratzisez cu mult drag si va doresc succes !
    Nu va lasatzi intimidatzi , e dreptul d.vs , sunt banii d.vs ! ❤😇

    RăspundețiȘtergere
  11. David Ioan Eu am făcut zeci de sesizări la toate instituțiile abilitate și nu am avut succes, după care parchetul dă NUP. adică neurmărire penală. După care am început tot legal despărțirea de asociația de proprietari mare cu ajutorul tuturor al locatarilor și acum suntem bine și mulțumim că am reușit să fim consumatori de servicii și de utilități individual pe fiecare locatar. Nu afectăm pe nici un vecin cu plățile pentru că avem contorizare separată individual la toate utilitățile.
    Îmi place
    · Răspunde · 19 minute
    Şterge
    David Ioan
    David Ioan În sesizare s-a făcut că avea lipsă în gestiune, lipsa fondului de rulment, fondului de reparații plus alte fonduri încasate și parchetul îi dă NUP:

    RăspundețiȘtergere
  12. Lavinia Alexe Ciobanu Aici în Italia, se poate renunță la femeia de sevici. Fiecare face curat pe palierul lui .... Așa se scăpare o cheltuiala!

    RăspundețiȘtergere
  13. Ellis Jad Administratorul și Președintele de bloc sunt angajați ai asociației de propietari, primesc salariu, au obligații legale. Există și o comisie de cenzori ? Oricum e suficient să se strângă mai mult de jumătate din propietari și să voteze schimbarea administratorului. Trebuie să predea documentația și să părăsească funcția, că nu a venit cu ea în buzunar, nici nu are blocul moștenire de familie.
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 46 minute

    RăspundețiȘtergere
  14. David Ioan Munca de despărțire față de asociație este foarte grea , pentru că cei care conduce asociația va pune frâne de despărțire, cu cât are mai mulți membri în asociație veniturile celor ce conduc asociația este mai mare și din cauza aceasta no să vrea să vă despărțiți. Dar este posibil tot legal .Numai dacă vor locatarii. Că așa se întâmplă.....
    Fotografia postată de David Ioan.
    Îmi place
    · Răspunde ·
    2
    · 18 ore
    Şterge
    David Ioan
    David Ioan Bună seara. Stimată doamnă Elena Toma, vă sugerez să contactați pentru consultații Liga Asociatiilor de Proprietari "Milcov" , LAPBacau, care este posibil să vă dea consultații gratuite și să vă reprezinte în instanță. Și sper să vă rezolve situația în care vă aflați pentru că a mai rezolvat cazuri asemănătoare. O găsiți pe internet.

    RăspundețiȘtergere

NOTĂ: Blogul NU răspunde pentru articolele publicate, opiniile postate la rubrica Comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine, integral, autorului articolului, comentariului.