miercuri, 26 iulie 2017

Anișoara, Anișoara mea dragă ! Dumnezeu să te odihnească în pace.

Cuvinte cernite coborâte-n doliu ! Îmi plânge inima, mi-e sufletul împietrit. Am pierdut cel mai apropiat, înalt spirit, exemplu de omenie, profesionalism, unicul meu sprijin moral, spiritual, sincer și dedicat prieten. Jurist, fost redactor șef ziarul Curierul zilei, Pitești, de o inteligenţă sclipitoare, îşi potolea setea de cunoaştere prin lectură. Azi, cea mai tristă zi. Cuvintele, și așa puține, au amuțit.
Anișoara Ștefan, Dumnezeu să te odihnească în pace, să  te țină la dreapta Sa.


„În viaţă dăm examene. Dacă ne-am biruit patimile, dacă am dorit iubirea, dacă am urît răul, dacă ne-am cunoscut pe noi înşine, dacă L-am întîlnit pe Dumnezeu, atunci am găsit scopul, ţinta, sensul vieţii. Am trecut examenele, sîntem cîştigători. Simţim mireasma veşniciei. Nu ne temem de moarte. Nu ni se pare obositoare viaţa. Ne pocăim. Nădăjduim. Ne bucurăm“, este un simplu citat care ar descrie în cîteva cuvinte un om deosebit, care nu se temea de moarte şi considera că viaţa este o pregătire pentru Marea Trecere. 
 Anișoara Ștefan
                                                                                                                                                                   De Crăciunul ăsta, eutanasiaţi-ne!   „Cine n-are bătrîni să-i cumpere!“, aşa grăieşte o vorbă de duh din popor...
Şi mare adevăr stă cuprins în aceste cîteva cuvinte! Fiindcă, vedeţi voi, au fost vremuri cînd se ştia şi era unanim acceptat că înţelepciunea într-o minte coaptă stă şi că ea nu vine decît odată cu înaintarea în vîrstă. Demult, în vremuri ce par astăzi imemoriale, cine se afla la ananghie şi avea nevoie de un sfat căuta un om cu tîmplele albite de viaţă şi-i cerea ajutorul. Ba mai mult, îi mulţumea pentru povaţă şi, punînd-o în aplicare, reuşea să se salte din necaz. Pe vremea cînd existau oameni pe pămînt, bătrînii însemnau aur curat pentru familie, pentru neam şi pentru co­munitate. Erau poftiţi în capul mesei, binecuvîntau bucatele şi adunarea, iar vorbele lor, ce curgeau ca mărgăritarele de pe buze, erau slovă de lege pentru cei tineri, care se înclinau înaintea senectuţii şi îi dădeau respectul cuvenit. Nimeni nu îndrăznea să treacă pe dinaintea unui bătrîn şi nici să se sumeţească în faţa acestuia, fiind­­că toţi cunoşteau Legea şi respectau treptele lăsate de Dumnezeu. Şi de aceea lucrurile mergeau bine în familie, în ţară şi în lume. Dar timpul şi-a prefirat nisipul în clepsidra acestei planete şi, uşor-uşor, fără băgare de seamă, omenirea şi-a schimbat firea şi năravul. Dacă te uiţi în gura celor ce mai nou s-au intitulat habarnist „generaţia Facebook“, afli că numai ei au dreptul şi legitimitatea să existe în cărţile vieţii. Le ştiu pe toate, măcar că nu au aplecare spre învăţătură, le-au văzut pe toate, deşi numărul anilor adunaţi le este cît glezna de furnică, sînt atotsuficienţi şi - pardon de expresie! - omniscienţi. Ce le mai trebuie lor, deci, bătrînii la uşa societăţii?! Şi nu doar că nu le trebuie, ci îi şi incomodează, vezi bine. Fiindcă tinerii Facebook nu au nevoie să le spună ci­ne­va cînd calcă strîmb. Lor nu le pasă de reguli, de bun-simţ şi de morală. Ce expresie idioată mai e şi asta „A-i crăpa cuiva obrazul de ruşine“? Şi-apoi ce e aia ruşine? O limitare a manifestării desigur, un ana­­­­cronism pentru aceste vremuri în care sloganul călăuzitor este „Fără limite şi bariere!“. Aşa că ferească sfîntul să le faci vreo observaţie ori să vrei să le arăţi pe unde este calea, că te porcăiesc de nu te vezi! Nu cumva să le spui că e ruşine să umbli despuiat în public, că nu e bine să-ţi treci nopţile în speluncile de se cheamă cluburi, în dezmăţ şi cu droguri, să nu le faci nici o observaţie şi să nu le zici nici dă-te mai încolo, că te-au şi spurcat cu lăturile gurii, de nu te mai spală nici apa Iordanului! Pentru feisbucişti, la 40 de ani eşti bătrîn, la 50 eşti boşorog, iar la 60 nu reprezinţi decît un pumn de moaşte umblătoare! „Ce ştiţi voi?“, ţi se spune. „Lumea progresează. Sînteţi demodaţi! Sînteţi anacronici! Sînteţi expiraţi! Daţi-vă la o parte! Voi v-aţi trăit traiul şi v-aţi mîncat mălaiul. Acum e rîndul nostru să trăim. Feriţi-vă din cale!“. Aşa e, feriţi-vă, dacă nu vreţi să fiţi jigniţi, înjuraţi, dispreţuiţi, călcaţi în picioare sufleteşte, iar uneori şi trupeşte! Nu le mai trebuie de la voi decît banii, mulţi ori puţini, pe care vi-i pot stoarce, că de altceva oricum nu mai sînteţi buni. De-aţi închide odată ochii ăia critici şi lăcrimoşi, care plîng pentru ei! Chiar nu înţelegeţi că şi suportabilitatea tinerilor are o limită? Eu una înţeleg şi mă identific cu ceata bătrînilor care încă fac umbră pămîntului, vinovată simţindu-mă că le consum oxigenul şi aşa puţin al planetei. Şi-a­tunci ştiţi ce? Vă accept dispreţul suveran, dar călcaţi-vă pe inimă şi ascultaţi măcar o clipă ce vă propun în numele tuturor boşorogilor din lume: intraţi pe Facebook şi, într-un efort heirupisto-iohanist, votaţi în unanimitate ca, de Crăciunul acesta, să se dea o lege prin care să fim eutanasiaţi! Şi vă promit că ne vom aşeza cuminţi la coadă, aşteptînd să murim, în frunte cu chiar Atotputernicul, care dintre noi toţi este cel mai bătrîn de zile. Oricum, vă mulţumim! Anişoara Ştefan

4 comentarii:

  1. Și eu sunt consternat de dispariția prematură a dragei noastre prietene ANIȘOARA ȘTEFAN! Am iubit-o pe Anișoara pentru felul ei de a fi, pentru tăria cuvintelor, forța gândurilor, pentru dreptatea și înțelepciunea cu care se exprima, de fiecare dată. Un om foarte, foarte corect, profesionist, iar din punct de vedere literar nu există niciun dubiu că era o valoare, un om inspirat. Cele două volume ale sale editate la Armonii Culturale ne-au onorat cu distinsa sa prezență în rândul autorilor și membrilor familiei noastre culturale. Să-i fie zborul lin, spre patria fără de veac a sfinților îngeri, în sânul lui Dumnezeu. A chemat la el un suflet ales și blând,al cărui nume îl vom rosti cu lacrimi în ochi de fiecare dată și a cărui amintire va reînvia durerea în suflet. DUMNEZEU SĂ TE ÎNGEREASCĂ! Cu drag, pentru sufletul tău frumos, al tău prieten George Stroia

    RăspundețiȘtergere
  2. 48 Gheorghiu Eleonora, Aurel Avasiloae şi alţi 46
    Comentarii
    Elena Ionita
    Elena Ionita Dumnezeu s-o odihneaca in pace si liniste! fiti tare!
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde ·
    2
    · 2 ore
    Şterge
    Patty Patty Calin
    Patty Patty Calin
    Fotografia postată de Patty Patty Calin.
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 2 ore
    Şterge
    Gabriela Zăvălaș
    Gabriela Zăvălaș Domnul s o odihneasca n pace, alaturi de inima doamnei Elena.
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 2 ore
    Şterge
    Geta Andrei
    Geta Andrei Dumnezeu s-o aiba-n paza!
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 2 ore
    Şterge
    Cerghizan Francisca Ioaneta
    Cerghizan Francisca Ioaneta Dumnezeu s-o odihneasca !
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 2 ore
    Şterge
    Tita Mizgan
    Tita Mizgan Condoleante
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 2 ore
    Şterge
    George Sterea Enache
    George Sterea Enache Condoleante !
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 2 ore
    Şterge
    Gabriela Panoza
    Gabriela Panoza Dumnezeu sa o odihneasca !
    Sincer imi pare nespus de rau...Om tânăr,bun,dar cred ca boala a rapus-o !
    Condoleante !
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 2 ore
    Şterge
    Vasile Ionac
    Vasile Ionac pace veșnică...
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 2 ore
    Şterge
    Delast-voinea Roxana
    Delast-voinea Roxana Dumnezeu sa o odihneasca in pace!
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 1 oră
    Şterge
    Cojocaru Ramona Ramo
    Cojocaru Ramona Ramo Dumnezeu sa o odihnească în pace!
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 1 oră
    Şterge
    Sanda Brutaru
    Sanda Brutaru ����
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 1 oră
    Şterge
    Elena Mihail
    Elena Mihail Dumnezeu să o odihnească in pace !
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 1 oră
    Şterge
    Claudia Serb Badea
    Claudia Serb Badea Dumnezeu s-o odihneasca in pace! Imi pare foarte rau! ����
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 1 oră
    Şterge
    Florin Ciobanu
    Florin Ciobanu D_zeu s_o odihneasca in imparatia cerurilor!
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 1 oră
    Şterge
    Mariana Visam
    Mariana Visam Condoleanțe
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 1 oră
    Şterge
    Monique Baciu
    Monique Baciu Sincere condoleante...
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 1 oră
    Şterge
    Pantaie Carmen
    Pantaie Carmen Condoleanțe! Dumnezeu s o odihnească în pace!
    Fotografia postată de Pantaie Carmen.
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 1 oră

    RăspundețiȘtergere
  3. Eliza Stefanescu Voda
    Eliza Stefanescu Voda
    Fotografia postată de Eliza Stefanescu Voda.
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 1 oră
    Şterge
    Stefania Miron
    Stefania Miron Dumnezeu să o odihnească în împărăția Sa !
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 1 oră
    Şterge
    Elena Dorina Halas
    Elena Dorina Halas Condoleante! Dumnezeu s-o odihneasca in pace!
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 1 oră
    Şterge
    Violeta Secosan Cadar
    Violeta Secosan Cadar Dumnezeu să o odihnească în pace! CONDOLEANȚE FAMILIILOR ACESTORA.CONDOLEANTE STIMATA DOAMNA ELENA TOMA.
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 1 oră
    Şterge
    Marius Rotar
    Marius Rotar
    Fotografia postată de Marius Rotar.
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 1 oră
    Şterge
    Stanciu Dorina
    Stanciu Dorina Sicere Condoleante!
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 1 oră
    Şterge
    Angela Prisecaru
    Angela Prisecaru Dumnezeu s-o ierte si s-o odihneasca in imparatia sa. Condoleante. ..
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 1 oră
    Şterge
    Miki Marinescu-Colea
    Miki Marinescu-Colea RIP ...
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 53 minute
    Şterge
    Stefan Toma
    Stefan Toma Odihneasca-se in pace.
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 52 minute
    Şterge
    Cornel Bucsa Biholar
    Cornel Bucsa Biholar Dumnezeu sa o odihneasca in pace !
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 50 minute
    Şterge
    Cristina Mathias
    Cristina Mathias Dumnezeu sa o odihneasca in pace !
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 47 minute
    Şterge
    Gabriela-Mimi Boroianu
    Gabriela-Mimi Boroianu Dumnezeu s-o ierte...
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 43 minute
    Şterge
    Linda Carbini
    Linda Carbini Condoleante������
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 41 minute
    Şterge
    Georgeta Popovici
    Georgeta Popovici Dumnezeu sa o odihnească
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 35 minute
    Şterge
    Radu Mariana
    Radu Mariana Condoleante
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 32 minute
    Şterge
    Alexandru Soare
    Alexandru Soare Condoleanțe Familiei și a prietenilor care au înconjurato în viață de zi cu zi DUMNEZEU SĂ O ODIHNEASCĂ ÎN PACE AMIN
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 23 minute
    Şterge
    Alexandru Soare
    Alexandru Soare
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 22 minute
    Şterge
    Alexandru Soare
    Alexandru Soare
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 22 minute
    Şterge
    Mihaela Capantala
    Mihaela Capantala Dumnezeu in marea LUI bunătate sigur o va primi in Împărăția SA!
    Si eu cred ca suntem aici veniți la o mare scoala unde ne pregătim pentru " Marea Trecere "
    Odihneasca-se in pace!����
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 5 minute
    Şterge
    Marieta Di-Grandi Buzdugan
    Marieta Di-Grandi Buzdugan Dumnezeu sa dea odihna vesnica pe " Cararea cu Ingeri " ! Drum lin in lumina Anisoara Stefan !

    RăspundețiȘtergere
  4. 107 Gheorghiu Eleonora, Aurel Avasiloae şi alţi 105
    Comentarii
    4 din 75
    Vezi comentariile anterioare
    Iulică Ţenea
    Iulică Ţenea SINCERE CONDOLEANTE !
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 5 ore
    Şterge
    Grecu Constantin
    Grecu Constantin Dumnezeu să o odihnească!
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 4 ore
    Şterge
    Sergiu Suhareanu
    Sergiu Suhareanu
    Fotografia postată de Sergiu Suhareanu.
    Îmi place
    · Răspunde · 1 oră
    Şterge
    Dan Vasile
    Dan Vasile Dumnezeu S—o ierte !
    Îmi placeVezi mai multe reacţii
    · Răspunde · 50 minute

    RăspundețiȘtergere

NOTĂ: Blogul NU răspunde pentru articolele publicate, opiniile postate la rubrica Comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine, integral, autorului articolului, comentariului.