sâmbătă, 15 aprilie 2017

Marian Ilie - Viziune

Epistola către cititorii blogului:

Fie ca Patimirea si Invierea Fiului lui Dumnezeu sa ne insenineze gandurile si sentimentele, astfel incat sa ne putem bucura pe deplin de Lumina ce din Ceruri coboara!
Paște fericit !

Viziune
Rezemat de lemnul crucii sale
Blândul meu popor privea la cer
Nu mai avea timp de osanale
Îmboldit de cete de lancieri


L-au lăsat un pic să mai respire
Ca apoi urcușul să-și reia
Spre Golgota cea întru murire
Cu imensa cruce-n cârca sa

Nu vedeam nici urmă de apostol
Numai farisei și slugi chezare
Înțeleși în acel odios dol
Îl mânau cu crucea în spinare

Îi ieșii în cale întrebându-l
O, prea încercat al meu popor
Ce păcate-ai făptuit cu gândul
Ori cu fapta împotriva lor?

Te loviră din tustrele laturi
Te-ai opus  ori te-au supus vremelnic
Le-ai dat însăși hrana ta  să-i saturi
Și ai dat martiri - un lung pomelnic

Iar de-a fost să fi greșit vreodată
Împotriva vreunuia din ei
E că  strâns în prea lunga lor sfadă
Ți i-ai prins vrăjmași pe farisei

                 .....

Garbovit de-a crucii greutate
Pășea lung  privindu-mă arare
Simțeam că un fulger mă străbate
De la frunte până la picioare

S-a spetit  târând cu vârtoșie
Crucea grea pe care-aveau să-l suie
Mai curgea prin lemn esență vie
Când aveau să-l răstignească-n cuie

Iar când  sus  pe-acea ridicătură
L-au crucificat fără litanii
L-auzii  atât  rostind din gură
Eli, Eli, lama sabahtani

În zadar jeleau mironosițe
Deplângând nedreptățimea ducii
Neamul meu  ca desfăcut șuvițe
Atârna prelins pe fibra crucii...
                   
  .....


Toate astea le-am trăit  eu  oare
Ori fu semn trimis de Duhul Sfânt
Urmă n-a rămas nici pe cărare
Nici sub piatra cea de pe mormânt

Martori spun ca l-au văzut aievea
Cum se ridica pe-un fel de nor
Și  de undeva de lângă Țebea
Se-nvălătucea al meu popor

Ca-ntr-o horă mare  mână-n mână
Peste munți și dealuri  peste șes
Fu văzut  atunci cum se adună
Neamul meu plutind  neînțeles

Că-i fu dat să moară și să-nvie
Și  precum Iisus  să ispășească
Lungi milenii de neomenie
Și deșertăciune pământească

                            Marian Ilie




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

NOTĂ: Blogul NU răspunde pentru articolele publicate, opiniile postate la rubrica Comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine, integral, autorului articolului, comentariului.