miercuri, 5 octombrie 2016

Marian Ilie : Cogito ergo sum / Tangou celest



Cogito ergo sum: Niciodata nu suntem atat de frumosi ca atunci cand ne e dor. Probabil ca cel mai pacatos dintre doruri ar fi acela "de-o betie" - care nu poate fi decat cu un vin bun, cu voiebuna, cu cantec, fara Femeie, in limitele admisibile ale barbatescului din oamenii cu un surplus de energii aplicabile domeniului spiritual-civic.
Exista insa si dorul acela de o "betie" trupeasca - pacatos si el, daca este unul pur terestru, o aspiratie dupa o simpla cuplare, fara rezonanta spirituala, fara dimensiune celesta. Este dorul-dor, dorul care doare pana la implinirea aspiratiei si doare iarasi pana la o noua implinire, doare in eternitate. 
                              
                                              Tangou celest

Iubita mea, am mai durat o seară
În plin acord de neuroni  târziu
Am descântat la trupul tău  chitară
Cel mai nebun tangou pe care-l știu

Sorbeam eternități din părul tău

Duceam la buze parcă un Graal
În care rezona acel tangou
Și germina un nou context astral

Bolnav de miazănoapte și sărut

Ți-am conturat întregul zodiac
Într-un șirag de perle după gât
Să mângâi zodii  să sărut  să tac

Ploua din nori galactici peste noi

Torențiale valuri de vecii
Acoperiți de stele în șuvoi
Muream treptat  din ce în ce mai vii

Am rătăcit în dansul nostru par

Tot mai pierduți în timp și mai aprinși
Doar când a detunat un nor stelar
Ne-am revăzut staturile de inși

Ne-am depărtat și ne-am privit altfel

Redeveniți noi înșine cumva
Părea că încă mai pluteam în el
Și ți-am jurat că iarăși voi dansa

Cu tine dansul par din Antipozi

Prelung și unduios și sacadat
Ca o colindă-a cetei de irozi
Ingemănând femeia de bărbat

4 comentarii:

  1. Dle Ilie sunteti cam plimbaret...
    Umblati din floare in floare ca un fluturas!

    M.T.

    RăspundețiȘtergere
  2. Aveti dreptate, doamna draga, dar va
    Asigur ca-i mai bine decat larva...

    RăspundețiȘtergere
  3. Cuvintele spuse de noi reprezintă:

    parte din gândurile şi din dorinţele noastre
    parte din inima noastră
    parte din sufletul nostru
    parte esenţială din viaţa noastră, care te poate mântui (salva) sau osândi (pierde).

    RăspundețiȘtergere
  4. Cu alte cuvinte, vezi ce si cum vorbesti, daca vrei sa te mantuiesti, iar daca vrei sa nu te pierzi nu te uita dupa cai verzi - ca nu pasc caii pe pereti in cursul unei drepte vieti...

    RăspundețiȘtergere

NOTĂ: NOTĂ: Blogul nu acceptă comentariile ANONIME, NU răspunde pentru opiniile postate la rubrica Comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine, integral, autorului comentariului.