marți, 7 iunie 2016

Art terapia sau cum să te eliberezi de anxietățile și tensiunile acumulate


Art-terapia reprezintă folosirea terapeutică a creației artistice pentru îmbunătățirea stării emoționale a persoanelor care au diferite dificultăți de viață sau a celor care își doresc dezvotarea personală.

Mai jos găsești 23 de metode de a face față simptomelor și experiențelor traumatice și de a preveni și a reduce stresul. Ia o hârtie și un creion și desenează. Nu contează cum.
  1. Ai obosit – desenează flori.
  2. Ești furios – trage o linie.
  3. Simți durere – sculptează.
  4. Te plictisești – ticsește foaia cu diferite culori.
  5. Ești trist – desenează un curcubeu.
  6. Ți-e frică – confecționează obiecte din macramé.
  7. Ești încordat – fă o păpușă-marionetă Motanka.
  8. Ești indignat – rupe hârtia în mici bucăți.
  9. Ești îngrijorat – formează un origami.
  10. Simți tensiune – desenează figuri geometrice.
  11. Nu poți să-ți amintești ceva – transpune labirinturi pe hârtie.
  12. Te-ai dezamăgit – reproduce un tablou.
  13. Ești disperat – desenează drumuri.
  14. Trebuie să înțelegi ceva – desenează mandale.
  15. Ai nevoie să-ți restabilești repede puterea – pictează un peisaj.
  16. Nu știi ce simți – desenează un autoportret.
  17. Vrei să reții în memorie starea – desenează pete colorate.
  18. Dorești să-ți organizezi gândurile – desenează romburi sau careuri.
  19. Nu te înțelegi pe tine însuți și ceea ce-ți dorești în viață – fă un colaj.
  20. Nu te poți concentra – desenează cu puncte.
  21. Nu poți găsi cea mai bună cale de ieșire – desenează valuri și cercuri.
  22. Simți că ești ”blocat” și trebuie să mergi mai departe – desenează spirale.
  23. Trebuie să te concentrezi asupra obiectivului – desenează grile.    
  24. http://eustiu.com/art-terapia-sau-cum-sa-te-eliberezi-de-anxietatile-si-tensiunile-acumulate/