miercuri, 18 februarie 2015

Străin şi călă(tor)... " protec(tor) " al dreptului de... au(tor)



Cum spuneam zilele trecute, iată-mă în faţa unei drăguţe provocări: o banală reclamaţie, care a adus şansa scrierii unui scenariu de film. Personajul principal, "străin şi călător" cum e:), cel care a determinat întreaga poveste, nu ştie că, printre alte activităţi, m-am specializat şi  în realizarea filmelor documentare de arhivă.
Nu întâmplător, în emisiunea mea tv " Treptele succesului" realizam interviuri cu mari personalităţi, înregistrarea fiind, de fapt, un film documentar conceput pentru a fi arhivat. Şi aici, zâmbesc !  "Vorba vorbii" : n-aduce anu' ce-aduce ceasu' :)

Recunosc, şomez de ceva timp. Trebuie să ies din iarna aceasta, cumva. Ce să fac, ce să fac, mă tot întrebam ! Cum răspunsurile nu întârzie să vină, atunci când ştii să pui întrebări, trebuie să mulţumesc distinsului Străin şi călător pentru grija purtată activităţilor mele, imaginea mea şi a blogului nostru fiind cea care-l tentează. Şi de tentat ce este, a recidivat. Obişnuiţa, a doua natură, mai zice altă vorbă. Obişnuit cu alde asemenea " reclamaţii", ( ştim, nu e nici prima, nici ultima ), ca o pată repetabilă, ca un drog, care i-a zgândărit neastâmpărul, iată-l înfăptuind fapta reprobabilă. Mă simt obligată să fac dovada corectitudinii mele, răspunzând unor asemenea mîrşăvii, prelungire a " pregătirii de informator ", practicată din străvechi timpuri, în timpurile noastre, iată, şi-n timpurile care vor veni, dacă nu ne-o "piti" vreun cutremur, un cataclism, Doamne fereşte ! 
Răspund, astfel , şi unor comentarii :) Primul aparţine distinsului Anonim Anonim, clonă des folosită de Străin şi călător, în zburdălnicia practicată pe blogul nostru... până l-am dibuit pe don Graţian Petrescu, obişnuit cu asemnea schimbări de stări afective, măşti şi alte costumaţii :) Ambele cone, aceleaşi "apăcături", reclamaţii, sudalme, blesteme, justificări, jigniri, dar şi exprimări elevate, atunci când are interesul... :)

1 - Anonim Anonim17 februarie 2015, 15:49
  Daca iti dadeam toate mura-n gura, tu ce mai cautai?
publica si raspunsul primit. ti-e rusine, asa-i?
sa afle cititorii cum aduci materialele pe blog.


Răspuns : 
1 - Mă bucur că ţi-am făcut dovada că... ştiu să caut :) 
2 - Nu întâmplător... am lăsat pentru altă pagină şi această provocare. Am de scris un scenariu de film, nu-i aşa ? Nici eu nu-ţi pot da ţie " mură-n gură" totu'. Ce fac cu " suspansu' ? " :) Mai ceva ca la emisiunea tv : Surprize, surprize... iată " răspunsul primit ", adevărată bomboană pe colivă, mană cerească, balsam :)))
Finuţă, corectă cum sunt, plusez, aşa, ca să te las cu gura căscată:) Citez reclamaţia ta, răspunsul primit, dar şi pagina vinovată de marea descoperire, aşa cum am citat pagina şi în cazul publicării poveştii care te-a fermecat pe tine ş-ai simţit nevoia să aperi dreptul de autor  :) Numai dreptul meu la adevăr nu-l accepţi, nu-l recunoşti, nu, şi nu, nu, nu.... :)

 strain si calator Feb 11, 2015 @ 22:16:50
buna seara,
am citit aceasta induiosatoare poveste pe blogul http://www.elenatomaxxl.blogspot.com.
mi-ar face placere sa stiu ca a cerut permisiunea dvs.



Bună dimineața,
Mă bucur că povestea mea trezește anumite emoții celor ce o citesc. Mulțumesc pentru mesajul transmis :). Cît despre doamna care a preluat integral (prin copy paste) articolul, vă mărturisesc că nu are permisiunea mea. Nu este nici prima și probabil nici ultima persoană care procedează în acest mod, în condițiile în care dacă chiar ar fi fost cu bună intenție, adică ar fi dorit să promoveze articolul pentru că i-a plăcut putea să folosească REBLOG și atât. Dar, vedeți dumneavoastră, e mai ușor să te folosești de munca altuia pentru a câștiga, decât să-ți pui mintea la contribuție.
Mulțumesc că m-ați informat, știu ce am de făcut. O zi reușită ! :)

https://dinculori.wordpress.com/2014/12/10/mama-nu-e-substantiv/ 

Aici, distinsa doamnă Rica Mihai, autoare a poveştii duioase, care m-a ispitit şi m-a determinat s-o public, îmi ridică mingea la fileu. Şi cum nu-mi plac datornicii, nici eu nu pot rămâne datoare. 

Stimată doamnă Rica Mihai
v-am vizitat blogul. Am citit, atent, cele consemnate de sufletul dvs. 
 "Mă recomand " Din Culori " Avem opinii ce ni se par interesante şi pe care vrem să le împărtăşim şi altora, avem subiecte ce merită dezbătute pentru a fi clarificate, avem rezultate în activitatea noastră zilnică a căror valoare o descoperim numai obţinând feedback, vrem să cunoaştem şi să fim cunoscuţi."
https://dinculori.wordpress.com/ma-recomand-din-culori/ 

Constat că, din păcate, ajungem să ne cunoaştem în urma unei reclamaţii, în loc să fi avut plăcerea să vă salut ALTFEL :) Avem, pe alocuri, înclinaţii artistice asemănătoare, har Domnului ! 
https://dinculori.wordpress.com/category/oferta-de-tablouri/  

Stimată doamnă Rica Mihai
1 - Comparativ, din varii motive, diferenţa uriaşă între noi este că, pe blogul meu eu ilustrez, promovez activitatea semenilor, fără niciun profit, beneficii, etc., spre deosebire de dvs., care vă etalaţi harul primit de la Dumnezeu.  Eu exist în umbra strălucirii numelor afişate pe blogul meu, dvs. vă oferiţi creaţiile cu pasiune, pe prima pagină. Şi vă felicit. Eu sunt un simplu slujbaş a cărui activitate, bucurie se pierde în reuşitele semenilor, dvs. străluciţi, în aplauzele, aprecierile tuturor.


2 - Întenţionam, cum obişnuiesc, având în vedere că v-am descoperit pe blogul unei cunoştinţe comune, să vă contactez, pentru a vă invita să participaţi cu pictura dvs.,  alături de alţi creatori de frumos, la  un megaeveniment, pe care mi-am propus să-l organizez în ajunul sărbătorilor Pascale.  Rămâne la latitudinea dvs. dacă veţi mai răspunde invitaţiei care rămâne valabilă. :) Aveţi adresa mea, o puteţi folosi :)

3 - Trebuie să las deoparte modestia care mă defineşte, până la prostia celor care nu văd, nu apreciază abnegaţia cu care m-am pus în slujba adevăratei frumuseţi a semenilor, nicidecum a mea... eu lăsându-mă în umbră, special, pentru a aduce-n atenţia cititorilor frumuseţea, nobleţea, harul lui Dumnezeu aşezat în alte spirite întru a-I arăta perfecţiunea, EL, cel mai mare scriitor, arhitect, medic, artist, etc. 

4 - Distinsă doamnă Rica Mihai, distinse Străin şi călător, vă recomand, pentru o mai bună înţelegere, să vizitaţi paginile recomandate mai jos. Apoi, stăm de vorbă. Nu ştiu care dintre noi ar fi fost mai câştigat/ă, dacă povestea " Mama nu e substantiv comun " ar fi rămas pe blogul nostru. :) 

1 - Întrebări şi răspunsuri : Club XXL, Oameni excepţionali - mărimi excepţionale http://elenatomaxxl.blogspot.ro/2013/06/intrebari-si-raspunsuri-club-xxl-oameni.html

 

2 - Remember ? Treptele succesului, Curier tv - Oameni excepţionali, mărimi excepţionale http://elenatomaxxl.blogspot.ro/2013/06/remember-treptele-succesului-curier-tv_17.html 

 

3 - Când Dumnezeu te mângâie   

http://elenatomaxxl.blogspot.ro/2010/02/logica-patratului-sau-patratul-logicii.html 


4 - Trofeul UNIVERS XXL, Piteşti, 2012, Ediţia I  http://elenatomaxxl.blogspot.ro/2013/06/trofeul-univers-xxl-pitesti-2012-editia.html 

 

5 - Laureaţi Trofeul UNIVERS XXL, Piteşti, 2012, Ediţia I http://elenatomaxxl.blogspot.ro/2013/06/laureati-trofeul-univers-xxl-pitesti.html 

......................................

Ajunşi la finalul paginii, întreb şi eu : 
Străin şi călător... Cum rămâne cu afirmaţia dnei  Rica Mihai :
" Dar, vedeți dumneavoastră, e mai ușor să te folosești de munca altuia pentru a câștiga, decât să-ți pui mintea la contribuție."

P.S - Măi dragă Străin şi călător.. reclamă dnei Rica Mihai şi apariţia acestei " poveşti " S-ar putea să-i placă. Desigur, domnia sa nu publică poveştile altora pe prima pagină, aşa cum fac eu... dar poate-i aduce un zâmbet. Ador să fac semenii să zâmbească :) Păi... nu ? :))

Cu mulţumiri, Elena Toma 


 

 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

NOTĂ: Blogul NU răspunde pentru articolele publicate, opiniile postate la rubrica Comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine, integral, autorului articolului, comentariului.