sâmbătă, 14 februarie 2015

Grigore Vieru ar fi împlinit azi 80 de ani. Odihnă veşnică !


A cazut cerul din ochii tai
A cazut cerul din ochii tai
Si s-a farîmitat.
A cazut de pe fata ta soarele
Si-a înghetat.
Încremenit e vîntul cel racoros
Fara harnicele tale mîini.


Cautîndu-te pe tine,
S-au tainuit izvoarele-n tarîni.
Ca un pom doborît
Însusi graiul
Parca se aude cazînd.
Doamne, atît de singur,
Atît de singur
N-am fost nicicînd!

............



Despre fericire
Sunt fericit
Ca n-am cântat paunii.
Cântat-am marul înflorit:
Cel rusinându-se
De trupul gol al Lunii,
Izvorul care reînvata
De unde vine,
Când s-a fost nascut
Si malul sfredelit
De tipatul durut
Pe care-l dau lastunii.
Sunt fericit
C-am plâns ori
M-am batut în vatra
Cu hoarda
Ploilor de piatra,
C-am încalzit
Cu sângele-mi ranit
Pamântul
(Ori poate-mi încalzii
Mormântul? !),
C-am fost o trestie
Cu-ndurerata pleoapa
În aer jumatate
Si jumatate-n apa.
Sunt fericit
C-aud cum suna-n fata,
Prea tainic si integru,
Un cântec drag,
Atât de cunoscut,
Si ca ma latra-n urma
Cu cerul gurii negru
Prapastia
Pe care zburator
O am trecut;
Ca nu aurul eu numar,
Ci stelele din cer
Si-n lacrima de lut -
Strabunii.
Erou nu sunt,
Mariri nu cer,
Sunt fericit
Ca n-am cântat paunii.
 

4 comentarii:

  1. VIERU...POETUL tuturor varstelor, a plecat la parintii sai,la MAMA,pe care a IUBIT-O cum tot mai rar se intampla sa fie iubite mamele...si ne-a transmis si noua dragostea sa nepamanteana.
    Dumnezeu sa il ierte si sa-i faca odihna.Mare poet, mare OM. L-am cunoscut personal. I-am recitat poeziile si le-am cantat , de cand ma tin minte...

    RăspundețiȘtergere
  2. Răspunsuri
    1. Ai gasit unde sa postezi (: , dar am zambit. Tine-o tot asa.

      ( Ar fi ruginit polonicul daca nu am fi avut "Carnaval" anul impreujur.) Viata chiar e frumoasa. Nu imi sunt dusman ca sa o traiesc dupa placul altora. Cui nu-i place, n-am ce-i face

      Ștergere

NOTĂ: Blogul NU răspunde pentru articolele publicate, opiniile postate la rubrica Comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine, integral, autorului articolului, comentariului.