joi, 4 decembrie 2014

Harry Ross, Israel - LIRICE

În furtună 

Să stai în calea furtunii
Şi să nu te laşi doborât
Te ţii de firele de ploaie
Ca de nişte funii ce nu se-ndoaie
Primeşti în obraz biciul tăios
Priveşti  neînfricat cerul noros
Asculţi muzica vîntului dezlănţuit



 

Hercule legendarul, e de neclintit
Înfrunţi furiile vremii
Şi astfel  devii erou
Pentru o clipă mută,
De nimeni ştiută
Eşti mai presus de vrerea urii
Inculcată în inima naturii

 Singur
Te vei mira, sunt clipe
Când aş pleca în Sahara,
Doar pentru a fi singur,
Neştiut, nevăzut, nepăzit
De ochi bănuitori
Ai celor din jur
Există oare planete
Unde  eşti scutit de privirea celuilalt?
Poate.

Încă nu am descoperit
Un petec de pământ
Necălcat de picior de om?
Vorbesc aiurea
Ca pustnicul zăvorât în schit
Fug de alţii, dar adevăru-i
Că de mine fug
Mă uit în sine-mi
Şi nu văd  decât un gol
Sunt oare eu, acelaşi de din totdeauna
Cel ce caută o zare dincolo de zări?

 Ierusalim 


Tu nu eşti o aşezare printre aşezări
tu eşti istorie
de când te-ai născut
prin tine au trecut toate furtunile
toate rugăciunile,
toate ocupaţiile străine
din pieptul tău au fost smulşi
cei care au apărat Templul
şi duşi au fost în lanţuri
la Roma
Tu ai fost şi ai rămas coroana,
pilda pentru cei robiţi,
pentru cei care au crezut şi cred
în cuvîntul Celui de Sus
 

Păşesc cu smerenie în casa ta
şi-mi opresc privirea
să nu alung vreun suflet
din cele care
s-a jertfit pentru ca tu, Ierusalime,
să fii cea mai sfântă
dintre aşezările sfinte
ale acestei lumi

 Ultima verigă

Ne-a rămas ultima verigă
ce ne mai leagă
toate s-au rupt
ori singuri le-am sfărâmat
în certuri nesfârşite
am păastrat-o pe cea din urmă
ca un simbol al iubirii
ce ne-a ţinut împreună.
 

Acum stăm cuminţi în băncuţa bătrâneţii
nu vorbim, nu respirăm,
ne ţinem buzele strânse,
ca nici aerul să nu vibreze în juru-ne
teama de un zgomot suspect
este de-a dreptul paralizantă

 Păzim cu sfinţenie veriguţa
ce-i încă vie
deşi nu mai are poezie
poate mîine  iarăşi va avea

Un comentariu:

  1. dupa umila mea parere,un grupaj liric foarte placut si reusit .
    l-am citit cu mare placere ,are simplitate,lirism si filozofie.
    multa sanatate si sarbatori fericite !
    doctor orz

    RăspundețiȘtergere

NOTĂ: Blogul NU răspunde pentru articolele publicate, opiniile postate la rubrica Comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine, integral, autorului articolului, comentariului.