marți, 18 martie 2014

Andra Dudea - Seara XXL, 21 Martie, ora 18.00, Hanul Negustorilor : " Hrana să îţi fie medicament iar medicamentul hrană "


 " Sunt Andra , am 31 ani si nu am fost nici grasa , nici bolnava. Am descoperit odata cu inceperea diversificarii alimentatiei fetitei mele , mai exact odata cu introducerea carnii . Pur si simplu nu vroia , desi  am incercat tot felul de combinatii pacalitoare pentru alti pitici.
Si nu numai carne, nu mai vroia nici supa, ciorba, piure din legume fierte , combinatia de fructe cu iaurt…..manca doar cateva fructe si legume singure, necombinate. 
Evident a inceput ingrijorarea pentru ca peste tot unde citesti , orice pediatru intrebi alimentatia copilului mic trebuie sa cuprinda zilnic proteina animala si cereale…….iar odorul meu nu vroia deloc. Am zis ca e o perioada trecatoare si am lasat-o in pace . Intre timp am inceput sa devorez articole despre nutritie si alimentatie pana am dat de alimentatia vegana. Mi s-au aprins beculetele imediat : daca copilul meu a ales instinctiv sa fie raw ? . Evident trebuia sa incerc pe mine.

Asa ca brusc m-am lasat de toate ( in ciuda avertizarilor citite ) : oua, lactate , carne si fainoase ( intr-o singura zi ) . Am avut totusi grija sa imi cumpar spirulina . Citisem ca ajuta procesul de detoxifiere si te fereste de simptomele neplacute ale acestuia. Mi-am cumparat pungute de caju, migdale, seminte de floarea soarelui si dovleac de la supermarketul din cartier si am inceput sa ma joc cu ele , avand evident ca sursa de inspiratie retetele de pe net , folosind cuptorul setat la 50 grade Celsius,  ventilatie cu usa deschisa pe post de deshidratator. Si a inceput magia ……..ieseau niste minunatii de mancaruri satioase, cu un gust atat de intens si de incantator , incat am devenit dependenta, obsedata chiar de a incerca retete noi ……ziua si bugetul erau prea mici pentru tot ce vroiam eu sa fac. Cireasa de pe tort a fost in schimb noua mea stare psihica. Parca m-am nascut a doua oara, m-am eliberat de dezamagirile, complexele , anxietatile , fricile trecutului , aveam energie de dimineata pana in seara si ma iubeam dintr-o data pe mine, pe toti cei din jur si viata  cum nu o mai facusem niciodata.
Stiti maximele Men sana in corpore sano si Hrana sa iti fie medicament iar medicamentul hrana ( Hipocrate )  – le-am inteles cu adevarat .

De atunci sunt  vegana – perioade 100 % , perioade doar 60-70% si altele in care sunt doar vegana – dupa cum simt eu . Copilul a primit nucile, alunele, semintele din prima , dar in continuare nu mananca combinat , deci nu gusta din preparatele mamei. Ea e cu morcovul la o ora, semintele, nucile la alta, marul la alta , iaurt la fel. Singurele mancaruri preparate termic sunt pastele integrale pe care le mananca goale si orezul cu lapte …….de 2 ani de zile…..si e sanatoasa tun , ii curge doar nasul toamna si primavara , dezvoltata frumos atat fizic cat si intelectual ( ce sa zic si eu de copilul meu J ) .

Mie in acesti 2 ani viata mi s-a schimbat radical, fara ca eu sa fac mare lucru, de la sine. Am trecut de la munca de birou la munca intr-o bucatarie de restaurant si desi nu muncisem fizic niciodata nu sunt obosita , ba chiar imi place de nu mai pot. Am cunoscut oameni minunati care mi-au deschis usi , cunosc in continuare , invat de la ei, ii pretuiesc si ii iubesc (iar eu  in  trecut eram genul  mimoza - nevrotica  ) .
Si abia astept sa vad ce imi rezerva viitorul , sa ma dezvolt profesional ( pentru inceput  urmez un curs de nutritie ) , uman si mai ales sa iubesc din ce in ce mai mult Totul.

PS : Atentie la copilasi– instinctele si sufletele lor sunt pure, nepervertite de societate, educatie si prejudecati – ei va sunt cei mai buni maestrii – trebuie doar sa fiti atenti cu sufletul , nu cu mintea.

Cu drag ,
Andra   "

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

NOTĂ: Blogul NU răspunde pentru articolele publicate, opiniile postate la rubrica Comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine, integral, autorului articolului, comentariului.